Εκβιάζουν οι Άραβες ιδιοκτήτες των ΕΝΑΕ
Από τα μέσα του 2011 το ελληνικό δημόσιο έχει σταματήσει να πληρώνει τους Γερμανούς κατασκευαστές των υποβρυχίων τύπου 214 (που έγιναν γνωστά ως υποβρύχια "που γέρνουν") και τους νέους ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που πλέον ελέγχονται από εταιρεία του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σαφά.
Κι αυτό διότι παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη εισπράξει σχεδόν 2,3 δισ.ευρώ(!) από το ελληνικό δημόσιο, οι Γερμανοί κατασκευαστές των υποβρυχίων (προηγούμενοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων) και οι νέοι ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά δεν έχουν παραδώσει στο Πολεμικό ναυτικό παρά μόνο ένα από τα 4 σκάφη που είχαν παραγγελθεί το 2000 επί εποχής Άκη Τσοχατζόπουλου.
Η ελληνική κυβέρνηση -τόσο η σημερινή όσο και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας- σταμάτησαν να καταβάλλουν τις δόσεις όπως είχε συμφωνηθεί, διαπιστώνοντας ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης των τριών υποβρυχίων που παραμένουν στα ναυπηγεία δεν προχωρούν.
Σε αυτό το αντικειμενικό πρόβλημα ήρθαν να προστεθούν οι αποκαλύψεις που προέκυψαν από τη δικαστική έρευνα, σύμφωνα με τις οποίες για να κερδίσουν το συμβόλαιο κατασκευής των υποβρυχίων οι Γερμανοί πλήρωσαν μίζες στον κ. Τσοχατζόπουλο.
Παραλλήλως απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβάλλει στα ναυπηγεία να εκτελούν παραγγελίες, μόνο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, χωρίς να μπορούν να εκτελούν καμία άλλη στρατιωτική παραγγελία από ξένη χώρα (όπως είχε δεσμευτεί η νέα ιδιοκτησία υπό τον κ. Σαφά) και καμία άλλη παραγγελία εμπορικού χαρακτήρα (κάτι που γνώριζαν και είχαν αποδεχτεί οι Άραβες όταν αγόραζαν το πλειοψηφικό πακέτο των ναυπηγείων από τους Γερμανούς της Thyssen).
Οταν σταμάτησαν οι πληρωμές από το ελληνικό δημόσιο, ακριβώς επειδή δεν προχωρούσε το χτίσιμο των τριών υποβρυχίων τύπου "Παπανικολής", οι νέοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά άρχισαν να πιέζουν το υπουργείο Άμυνας απαιτώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή λέγεται ότι ο κ. Σαφά πίεζε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για να πάρει κι άλλες δουλειές, ναυπήγηση νέων πολεμικών πλοίων και εκσυγχρονισμούς παλαιών σκαφών, αδιαφορώντας προκλητικά για το γεγονός ότι λεφτά δεν υπήρχαν ούτε για τον εφοδιασμό των πολεμικών πλοίων του Ναυτικού με καύσιμα!
Επιχειρώντας να πιέσει ακόμη περισσότερο την ελληνική κυβέρνηση και ενώ είχαν ήδη προκηρυχθεί οι εκλογές της 6ης Μαϊου, οι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά ανακοίνωσαν ότι οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία θα εργάζονται μόνο μία μέρα τη βδομάδα (κάθε Δευτέρα), συνολικά δηλαδή επέβαλαν εργασία τεσσάρων ημερών το μήνα.
Οι εργαζόμενοι αντέδρασαν και ζήτησαν από την κυβέρνηση να παρέμβει για να λύσει το γόρδιο δεσμό.
Περιέργως, με τον ίδιο τρόπο είχαν εκβιάσει την ελληνική πολιτεία και οι Γερμανοί της Thyssen, οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων δηλαδή, τον Σεπτέμβριο του 2009 και ενώ είχαν ήδη προκηρυχθεί εκλογές. Τότε είχαν καταγγείλει τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο και είχαν προσφύγει σε διεθνή διαιτησία, απειλή η οποία οδήγησε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να κάνει διαπραγματεύσεις (με διακηρυγμένο στόχο της τότε πολιτικής ηγεσίας να διασωθούν τα δύο δισ.ευρώ που είχαν καταβληθεί από τους Έλληνες φορολογούμενους) οι οποίες οδήγησαν στη λύση που επικυρώθηκε με το νόμο 3885/10.
Ενάμιση χρόνο μετά, ο νόμος αποδείχθηκε ανεπαρκής να διευθετήσει το πρόβλημα.
Στο κυβερνητικό συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) που συγκλήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος επισήμανε ότι το δημόσιο δεν μπορεί να πληρώνει χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες εργασίες σε συγκεκριμένο χρόνο.
Ο κ. Αβραμόπουλος αποκάλυψε στα μέλη του ΚΥΣΕΑ ότι υπήρξε συνεννόηση με τον κ. Σαφά, τον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά δηλαδή, να ανασταλούν άμεσα τα μέτρα που πλήττουν τους εργαζομένους" και να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις μετά τις εκλογές.
Οπως κατήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, "ενώ συμφωνήθηκε καταρχήν ένα πλαίσιο, που θα έλυε άμεσα -σήμερα- το θέμα των εργαζομένων, λίγο πριν το ΚΥΣΕΑ, απεστάλη επιστολή του Γενικού Διευθυντή των Ναυπηγείων προς τον Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών, με την οποία τα Ναυπηγεία δηλώνουν ότι δεν αποδέχονται τις προτάσεις μας και επανέρχονται στις γνωστές οικονομικές τους διεκδικήσεις, και στις αποφάσεις τους για μία ημέρα εργασία την εβδομάδα".
"Απορρίπτουμε τις αιτιάσεις τους", ήταν η αντίδραση του κ. Αβραμόπουλου. "Αμέσως μετά τις εκλογές, θα ενημερώσουμε σχετικά την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής και το ΚΥΣΕΑ, για το ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης, σε συνεργασία με τα τρία συναρμόδια Υπουργεία, Οικονομικών, Άμυνας και Ανάπτυξης, υπό το φως των νέων δεδομένων", είπε κατά πληροφορίες ο υπουργός Άμυνας στους υπουργούς που μετείχαν στην κυβερνητική σύσκεψη.
Στις 10 το πρωί της Παρασκευής, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν προγραμματίσει νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Από τα μέσα του 2011 το ελληνικό δημόσιο έχει σταματήσει να πληρώνει τους Γερμανούς κατασκευαστές των υποβρυχίων τύπου 214 (που έγιναν γνωστά ως υποβρύχια "που γέρνουν") και τους νέους ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που πλέον ελέγχονται από εταιρεία του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σαφά.
Κι αυτό διότι παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη εισπράξει σχεδόν 2,3 δισ.ευρώ(!) από το ελληνικό δημόσιο, οι Γερμανοί κατασκευαστές των υποβρυχίων (προηγούμενοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων) και οι νέοι ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά δεν έχουν παραδώσει στο Πολεμικό ναυτικό παρά μόνο ένα από τα 4 σκάφη που είχαν παραγγελθεί το 2000 επί εποχής Άκη Τσοχατζόπουλου.
Η ελληνική κυβέρνηση -τόσο η σημερινή όσο και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας- σταμάτησαν να καταβάλλουν τις δόσεις όπως είχε συμφωνηθεί, διαπιστώνοντας ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης των τριών υποβρυχίων που παραμένουν στα ναυπηγεία δεν προχωρούν.
Σε αυτό το αντικειμενικό πρόβλημα ήρθαν να προστεθούν οι αποκαλύψεις που προέκυψαν από τη δικαστική έρευνα, σύμφωνα με τις οποίες για να κερδίσουν το συμβόλαιο κατασκευής των υποβρυχίων οι Γερμανοί πλήρωσαν μίζες στον κ. Τσοχατζόπουλο.
Παραλλήλως απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβάλλει στα ναυπηγεία να εκτελούν παραγγελίες, μόνο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, χωρίς να μπορούν να εκτελούν καμία άλλη στρατιωτική παραγγελία από ξένη χώρα (όπως είχε δεσμευτεί η νέα ιδιοκτησία υπό τον κ. Σαφά) και καμία άλλη παραγγελία εμπορικού χαρακτήρα (κάτι που γνώριζαν και είχαν αποδεχτεί οι Άραβες όταν αγόραζαν το πλειοψηφικό πακέτο των ναυπηγείων από τους Γερμανούς της Thyssen).
Οταν σταμάτησαν οι πληρωμές από το ελληνικό δημόσιο, ακριβώς επειδή δεν προχωρούσε το χτίσιμο των τριών υποβρυχίων τύπου "Παπανικολής", οι νέοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά άρχισαν να πιέζουν το υπουργείο Άμυνας απαιτώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή λέγεται ότι ο κ. Σαφά πίεζε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για να πάρει κι άλλες δουλειές, ναυπήγηση νέων πολεμικών πλοίων και εκσυγχρονισμούς παλαιών σκαφών, αδιαφορώντας προκλητικά για το γεγονός ότι λεφτά δεν υπήρχαν ούτε για τον εφοδιασμό των πολεμικών πλοίων του Ναυτικού με καύσιμα!
Επιχειρώντας να πιέσει ακόμη περισσότερο την ελληνική κυβέρνηση και ενώ είχαν ήδη προκηρυχθεί οι εκλογές της 6ης Μαϊου, οι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά ανακοίνωσαν ότι οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία θα εργάζονται μόνο μία μέρα τη βδομάδα (κάθε Δευτέρα), συνολικά δηλαδή επέβαλαν εργασία τεσσάρων ημερών το μήνα.
Οι εργαζόμενοι αντέδρασαν και ζήτησαν από την κυβέρνηση να παρέμβει για να λύσει το γόρδιο δεσμό.
Περιέργως, με τον ίδιο τρόπο είχαν εκβιάσει την ελληνική πολιτεία και οι Γερμανοί της Thyssen, οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων δηλαδή, τον Σεπτέμβριο του 2009 και ενώ είχαν ήδη προκηρυχθεί εκλογές. Τότε είχαν καταγγείλει τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο και είχαν προσφύγει σε διεθνή διαιτησία, απειλή η οποία οδήγησε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να κάνει διαπραγματεύσεις (με διακηρυγμένο στόχο της τότε πολιτικής ηγεσίας να διασωθούν τα δύο δισ.ευρώ που είχαν καταβληθεί από τους Έλληνες φορολογούμενους) οι οποίες οδήγησαν στη λύση που επικυρώθηκε με το νόμο 3885/10.
Ενάμιση χρόνο μετά, ο νόμος αποδείχθηκε ανεπαρκής να διευθετήσει το πρόβλημα.
Στο κυβερνητικό συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) που συγκλήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος επισήμανε ότι το δημόσιο δεν μπορεί να πληρώνει χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες εργασίες σε συγκεκριμένο χρόνο.
Ο κ. Αβραμόπουλος αποκάλυψε στα μέλη του ΚΥΣΕΑ ότι υπήρξε συνεννόηση με τον κ. Σαφά, τον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά δηλαδή, να ανασταλούν άμεσα τα μέτρα που πλήττουν τους εργαζομένους" και να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις μετά τις εκλογές.
Οπως κατήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, "ενώ συμφωνήθηκε καταρχήν ένα πλαίσιο, που θα έλυε άμεσα -σήμερα- το θέμα των εργαζομένων, λίγο πριν το ΚΥΣΕΑ, απεστάλη επιστολή του Γενικού Διευθυντή των Ναυπηγείων προς τον Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών, με την οποία τα Ναυπηγεία δηλώνουν ότι δεν αποδέχονται τις προτάσεις μας και επανέρχονται στις γνωστές οικονομικές τους διεκδικήσεις, και στις αποφάσεις τους για μία ημέρα εργασία την εβδομάδα".
"Απορρίπτουμε τις αιτιάσεις τους", ήταν η αντίδραση του κ. Αβραμόπουλου. "Αμέσως μετά τις εκλογές, θα ενημερώσουμε σχετικά την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής και το ΚΥΣΕΑ, για το ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης, σε συνεργασία με τα τρία συναρμόδια Υπουργεία, Οικονομικών, Άμυνας και Ανάπτυξης, υπό το φως των νέων δεδομένων", είπε κατά πληροφορίες ο υπουργός Άμυνας στους υπουργούς που μετείχαν στην κυβερνητική σύσκεψη.
Στις 10 το πρωί της Παρασκευής, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν προγραμματίσει νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
ΠΗΓΗ: protothema.gr