Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

Με πολλά «Μποφόρ» το 2012 για τη διακίνηση των containers

Οι εταιρείες, για να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη, έχουν ξεκινήσει συνεργασίες στις ίδιες γραμμές δραστηριοποίησης.
«Ασκήσεις» επιβίωσης πραγματοποιούν οι μεγαλύτεροι liners (ναυτιλιακές που εξυπηρετούν τη διακίνηση containers) του κόσμου, μέχρι να «γυρίσει» η αγορά το 2013 ή το 2014, αφού, μετά τα 6 δισ. δολάρια ζημιές που υπολογίζεται από τον οίκο Alpha Liner ότι κατέγραψαν συνολικά το 2011, τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2012 δείχνουν περαιτέρω επιδείνωση.

Οι περισσότερες εταιρείες, πάντως, αναμένουν ένα καλύτερο δεύτερο τρίμηνο του 2012, αφού πολλές κατάφεραν και πέρασαν αυξήσεις στους ναύλους από τα τέλη του α’ τριμήνου του 2012, ενώ, παράλληλα, μειώθηκε και ο αριθμός των πλοίων που ήταν δεμένα τους προηγούμενους μήνες. Στο ίδιο πλαίσιο, εντείνονται από τις περισσότερες εταιρείες οι συνεργασίες (service) στις ίδιες γραμμές, με αποτέλεσμα να μειώνονται και τα λειτουργικά κόστη.
Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, Cosco Holdings, θυγατρική του μεγαλύτερου κρατικού κινέζικου ναυτιλιακού ομίλου Cosco, έκλεισε το 2011 με ζημιές ύψους 1,68 δισ. δολ., από κέρδη 1 δισ. δολαρίων περίπου το 2010.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2012, η εταιρεία (η τέταρτη μεγαλύτερη του κόσμου) κατέγραψε ζημιές ύψους 2,67 δισ. γουάν (423 εκατ. δολάρια), ενώ ένα χρόνο πριν είχαν διαμορφωθεί στα 502 εκατ. γουάν. Επίσης, και τα έσοδα του ομίλου έπεσαν κατά 4,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011 και διαμορφώθηκαν στα 15,7 δισ. γουάν (2,48 δισ. δολάρια περίπου).
Οι ναύλοι για τον τομέα των containers της μεγαλύτερης εταιρείας της Ασίας έπεσαν κατά 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται να «γεμίσουν» τους μεγάλους στόλους τους, ενώ η κρίση στην Ευρωζώνη εμποδίζει τη ζητούμενη για το κλάδο αύξηση της ζήτησης.
Επίσης, στο εμπόριο Ασίας - Ευρώπης, το επίπεδο των ναύλων μειώθηκε κατά 18%, με τα έσοδα να μειώνονται κατά 9,8%, ενώ για τις γραμμές του Ειρηνικού διπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι οι πωλήσεις.
Τα αποτελέσματα της εταιρείας επηρεάστηκαν αρνητικά και από τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, το κόστος των οποίων αυξήθηκε κατά 22%.
Αρνητικό ήταν το αποτέλεσμα και για τον τομέα ξηρού φορτίου της εταιρείας, αφού ο δείκτης Baltic Dry Index στο πρώτο τρίμηνο του 2012 ήταν κατά 36% χαμηλότερος από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011.
Σημειώνεται ότι η Cosco διαχειρίζεται ένα στόλο από 159 containerships, ενώ έχει υπό παραγγελία ακόμα 20, καθώς και 376 ιδιόκτητα ναυλωμένα bulker.
Αλλά και στην Ιαπωνία η Mitsui OSK Line (MOL), η μεγαλύτερη εταιρεία της χώρας και 10η στο κόσμο, παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα της περυσινής χρονιάς, στα οποία εμφάνισε ζημιές 26 δισ. γιεν -ήταν βελτιωμένα κατά 3 δισ. γιεν από το 2010. Τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 7% και διαμορφώθηκαν στα 1,4 τρισ. γιεν.
Οι ζημιές, σύμφωνα με την εταιρεία, οφείλονται κυρίως στη μεγάλη αύξηση του κόστους για τα ναυτιλιακά καύσιμα. Το πρόβλημα, όπως σημειώνεται, εντοπίζεται περισσότερο στο τομέα των bulker και των δεξαμενόπλοιων, αφού τα έξοδα του τομέα αυξήθηκαν κατά 8,2% σε σχέση με ένα χρόνο πριν και κατά 7,5% στον τομέα των containerships.
Η εταιρεία, σε ό,τι αφορά τον τομέα των containerships, τονίζει ότι υπήρξε μείωση των ναύλων το δεύτερο εξάμηνο του 2011, κατάσταση την οποία προσπάθησε να αντιμετωπίσει με την αναδιοργάνωση των δρομολογίων της μέσω των εταιρειών που συνεργάζεται στο G6 Alliance, αναδιοργάνωση η οποία τέθηκε εφαρμόστηκε στις αρχές Μαρτίου 2012.
Ζημιές ύψους 903 εκατ. δολαρίων κατέγραψε, για το 2011, ακόμα μια μεγάλη ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία, η Nippon Yusen Kabushiki. Η εταιρεία είχε μείωση εσόδων κατά 6,3% σε σχέση με το 2010 και αύξηση λειτουργικών εξόδων κατά 2,4%.
Συνενώσεις
Την πιθανότητα συνεργασιών στόλων μεταξύ πλοιοκτητών containerships, στο ίδιο πλαίσιο που έχουν αναπτυχθεί συμμαχίες (alliance) στους μεγάλους Liners, δεν απέκλεισε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του Germanisher Lloyd, Eric van der Noordaa. Τέτοιου τύπου συνεργασίες, κατά τον κ. Eric van der Noordaa, θα αποφέρουν οικονομίες κλίμακας στις πλοιοκτήτριες εταιρείες με containerships σε έναν τομέα, που, όπως τονίζει, μαστίζεται μετά την έκρηξη νέων παραγγελιών, που έγινε τα προηγούμενα χρόνια.
Ηδη, όπως σημειώνει, οι εταιρείες Erck Rickmers' ER Schiffahrt, Komrowski Befrachtungskontor και η Komrowsk συγχώνευσαν τη διαχείριση των στόλων τους κάτω από μια νέα εταιρεία την Blue Star Holding.


ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση
ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ - ΑΜΕΣΗ & ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΣΚΙΑΘΟΥ 60 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ.: 210 2114229 - ΤΗΛ.: 215 5405367 - ΚΙΝ.:697 7209637