Σάββατο, 28 Ιουλίου 2012

Ελληνο-ιταλική «ναυμαχία» στη HSW

Ο πρόεδρος της HSW, Γιάννης Βαρδινογιάννης.
Σε θέατρο πολέμου εξελίχθηκε η γενική εξ αναβολής ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways.

Τα τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου που εκπροσωπούσαν τη Minoan Lines και συνακόλουθα τον Ομιλο Grimaldi, αλλά και μικρομετόχους ζήτησαν την αποχώρηση του πρόεδρου της εταιρείας, Γιάννη Βαρδινογιάννη και καταψήφισαν όλα τα θέματα της συνέλευσης (απολογισμός, αμοιβές μελών δ.σ., κλ.π.).
Η πλευρά Βαρδινογιάννη απάντησε σε όλες τις κατηγορίες μία προς μία και υποστήριξε ότι ουσιαστικά ο Ομιλος Grimaldi επιζητεί την αποχώρηση της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ από την Αδριατική, προς όφελος της Minoan και του ιταλικού ομίλου.
Αίσθηση προκάλεσε και η επανεμφάνιση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Seaways, Γεράσιμου Στρίντζη, ο οποίος εκπροσωπούσε 200.000 περίπου μετοχές και για τον οποίο εκφράσθηκε με πολύ θετικά λόγια ο Ιταλός εκπρόσωπος της Minoan lines.
Από την πρώτη στιγμή έγινε κατανοητό το τι θα επακολουθούσε, καθώς η Minoan Lines (μεγαλύτερος μέτοχος της Hellenic Seaways με 33,33% περίπου) είχε καταθέσει επιστολή στο διοικητικό συμβούλιο της Hellenic Seaways ζητώντας διευκρινίσεις σε μία σειρά θεμάτων στον ετήσιο οικονομικό απολογισμό της εταιρείας, αλλά και για την επικείμενη πώληση από πλευράς HSW, των πλοίων της και της γραμμής του Αργοσαρωνικού. Στις ερωτήσεις απάντησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας (πλειοψηφία).
Μεταξύ άλλων η Minoan Lines ζητούσε να πληροφορηθεί για τα επιτόκια δανεισμού της HSW, αλλά και για τα επιτόκια με τα οποία επιβαρύνει τους οφειλέτες της. Επίσης, ποιες ακριβώς είναι οι οφειλές των συνδεμένων εταιρειών, καθώς και γιατί πουλήθηκε η γραμμή του Σαρωνικού έναντι 11,1 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της HSW απάντησε ότι οι οφειλές της ΑΝΕΚ είναι 13 εκατ. ευρώ, ενώ για τα επιτόκια δανεισμού σημείωσε ότι για λόγους ανταγωνισμού δεν μπορούν να ανακοινωθούν. Επίσης, σε ό,τι αφορά την πώληση, σημειώθηκε ότι ήταν η καλύτερη τιμή και είναι και μετρητοίς.
Κλίμα έντασης
Οι οφειλές της ΑΝΕΚ προς την HSW και η πώληση του «Σαρωνικού» μονοπώλησε τη γεμάτη εντάσεις συνέλευση, καθώς στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ. Francesco Lauro, ένας από τους τρεις Ιταλούς που μετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της HSW, ο οποίος μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχει αδιαφάνεια και κατηγόρησε τη διοίκηση ότι δεν ζήτησε και άλλες προσφορές για την πώληση της γραμμής του Σαρωνικού.
Επίσης, ο κ. Lauro υποστήριξε ότι αμέσως μετά ο αγοραστής πούλησε δύο πλοία, το «Flying Cut II» και το «Nefeli» σε τρίτους σε τιμές υψηλότερες 3 εκατ. ευρώ και 4,7 εκατ. ευρώ σχεδόν διπλάσια από την τιμή που η HSW πούλησε τα πλοία. Ο Ιταλός άφησε ανοικτό το θέμα προσφυγής στη δικαιοσύνη.
Για τα ίδια θέματα τοποθετήθηκε στη συνέλευση και ο δικηγόρος, Κώστας Μηταράκος, ο οποίος εκπροσωπούσε τόσο τη Minoan Lines όσο και μικρομετόχους, όπως δήλωσε.
Ο κ. Στρίντζης στην παρέμβασή του υποστήριξε ότι ο πιστωτικός κίνδυνος από τις οφειλές της ΑΝΕΚ είναι μεγάλος για την HSW, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ακτοπλοϊκός κλάδος και η αναδιάρθρωση των δανείων κατέστη αναγκαία, λόγω των οφειλών αυτών.
Από την πλευρά της πλειοψηφίας αίσθηση προκάλεσε η παρέμβαση του κ. Γιώργου Βασιλοκωνσταντάκη (εκπροσωπεί την Τράπεζα Πειραιώς), ο οποίος αποκάλυψε ότι πολλές φορές οι συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας ήταν θυελλώδεις. Βαρέθηκε τα χτυπήματα στο τραπέζι και τα σπασμένα ποτήρια είπε, εγκαλώντας τους Ιταλούς ότι μόνο προβλήματα δημιουργούν στη λειτουργία της εταιρείας.
Οι απαντήσεις Βαρδινογιάννη
Τέλος ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Βαρδινογιάννης, απάντησε σε όλες τις κατηγορίες σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι:
- Η ΑΝΕΚ απέδωσε έσοδα ύψους 53,7 εκατ. ευρώ στη Hellenic Seaways τα τελευταία τρία χρόνια που ξεκίνησαν οι ναυλώσεις πλοίων της δεύτερης από την πρώτη.
- Η τιμή πώλησης του «Αργοσαρωνικού» ήταν η υψηλότερη που κατατέθηκε και είναι μετρητοίς. Εάν «έβγαινε» στην αγορά με προσφορές για πώληση η τιμή θα έπεφτε πολύ. Εάν ο αγοραστής κέρδισε από την πώληση στη συνέχεια δεν τον ενδιαφέρει τον ίδιο. Η πρώτη προσφορά ήταν κοντά στα 9 εκατ. ευρώ και μετά από διαπραγμάτευση έφθασε στα 11,15 εκατ. ευρώ.
- Η Κόρινθος έχει μέλλον και γι' αυτό η εταιρεία δεν προχώρησε στην πώληση των δύο ro-ro που έχει δρομολογημένα στη γραμμή Κόρινθος - Βενετία.
Τελικά τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις ενέκρινε το 51,7% των παρισταμένων μετόχων της εταιρείας. Το 42,8% ψήφισε κατά, ενώ το 5,5% ψήφισε λευκό. Στη συνέλευση εκπροσωπήθηκε το 87,97% των μετόχων της εταιρείας.
Αποκαλύψεις για πιέσεις
Ο αντιπρόεδρος του δ.σ. της Hellenic Seaways, Αντώνης Αγαπητός, αποκάλυψε ότι πολλές φορές στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας οι εκπρόσωποι της Minoan Lines ζητούσαν άμεση αποχώρηση από ζημιογόνες γραμμές και πώληση πλοίων για σκραπ. Μεταξύ των γραμμών από τις οποίες ζητούσαν να αποχωρήσει η εταιρεία ήταν η γραμμή Κόρινθος - Βενετία και η γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Ο κ. Αγαπητός υποστήριξε ότι επεδίωκαν την αποχώρηση της HSW από τη γραμμή της Αδριατικής για να ωφεληθεί ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος έχει επίσης πλοίο μεταφοράς φορτηγών οχημάτων από την Κόρινθο για την Ιταλία, όπως είπε.
Ο κ. Lauro, στη δευτερολογία του, δεν αρνήθηκε ότι προτάθηκε από πλευράς τους η πώληση της γραμμής του Αργοσαρωνικού, όμως σημείωσε ότι η ένσταση αφορά στην τιμή.


ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση
ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ - ΑΜΕΣΗ & ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΣΚΙΑΘΟΥ 60 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ.: 210 2114229 - ΤΗΛ.: 215 5405367 - ΚΙΝ.:697 7209637