Νέα κόντρα στις σχέσεις του Emanuele Grimaldi (αριστερά) με τον Γιάννη Βαρδινογιάννη βρίσκεται σε εξέλιξη, με αφορμή την πώληση της γραμμής και των πλοίων του Αργοσαρωνικού από την HSW.
Διευκρινίσεις για τις πρόσφατες δηλώσεις στελεχών του ομίλου σε ιταλικές εφημερίδες, που αφορούσαν στην κατάσταση των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, παρείχε χθες ο πρόεδρος της Minoan Lines και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε αναφέρει η «Ν», στέλεχος του Ομίλου και συγκεκριμένα ο υιός του Emanuele Grimaldi, Guido, προχώρησε σε δηλώσεις στον ιταλικό Τύπο, στις οποίες μεταξύ άλλων έκανε λόγο για «Έλληνες πλοιοκτήτες» που «ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας», κατάσταση που έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες, «οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν πλοίο στο λιμάνι». Επίσης, τόνισε με έμφαση ότι «εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες». Οι δηλώσεις προκάλεσαν την αντίδραση του επίτιμου πρέσβη της Ελλάδος στο Μπάρι, αντίδραση που δημοσιοποίησε η «Ν».
Ωστόσο, λίγες ημέρες μετά, έγινε γνωστό στην Ελλάδα ότι ο όμιλος Grimaldi αποχώρησε πλήρως από τη γραμμή της Βενετίας, με αποτέλεσμα χιλιάδες τουρίστες να υποχρεωθούν να αλλάξουν λιμάνι αναχώρησης προς τη χώρα μας. Το θέμα αυτό σχολιάστηκε αρνητικά από μερίδα του Τύπου σε συνδυασμό και με τις δηλώσεις του Guido Grimaldi.
Χθες λοιπόν, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου προχώρησε σε διευκρινίσεις. Η δήλωση του Εmanuele Grimaldi έχει ως εξής: «Πληροφορηθήκαμε ότι έχει στηθεί μια παραπλανητική εκστρατεία δυσφήμησης, έντεχνα αναρτημένη σε κάποια blogs από ομάδες συμφερόντων μη επαρκώς αναγνωρισμένων, κάτι το οποίο υποχρεώνει τον πρόεδρο της Minoan Lines και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Grimaldi να λάβει αποστάσεις.
Ο κ. Emanuele Grimaldi και ο όμιλος Grimaldi συνδέονται με δυνατή σχέση σεβασμού και φιλίας με πολλούς διεθνείς Ελληνες ιδιοκτήτες εφοπλιστές, οι οποίοι συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο ιδιοφυείς και προικισμένους εκπροσώπους στον τομέα τους, και λειτουργούν, υπό την ιδιοκτησία τους, τις καλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο.
Σε μία πανελλαδική εφημερίδα αναφέρθηκε εσφαλμένα ότι θα αφήναμε "με το εισιτήριο στο χέρι" 80.000 επιβάτες που ταξίδευαν από τη Βενετία στην Ελλάδα, ενώ στην πραγματικότητα οι επιβάτες ήταν κατά πολύ λιγότεροι, περίπου 30.000, και στους οποίους προσφέρθηκαν εναλλακτικές αναχωρήσεις την ίδια μέρα από την Ανκόνα και επιπλέον μείωση τιμών στους ναύλους των εισιτηρίων και δωρεάν γεύματα στο πλοίο.
Επιπροσθέτως, λανθασμένα ερμηνεύοντας ότι ο όμιλος Grimaldi εγγυάται τις διακοπές των ιταλικών οικογενειών, τονίζουμε ότι απλώς παρεξηγήθηκε η πρόθεσή μας να καταστήσουμε γνωστό προς τα έξω ότι, ως Grimaldi Tours, έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους επιβάτες ό,τι απαιτείται για να εξασφαλίσουμε το ταξίδι τους, το κατάλυμά τους και τυχόν προβλήματα που πιθανόν να προκύψουν.
Αυτό δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το ό,τι συνέβη στο Μπάρι και στο Μπρίντιζι. Στην προκειμένη περίπτωση μεσολαβήσαμε για να μεταφέρουμε τους επιβάτες οι οποίοι ταξίδευαν με πλοία που κρατήθηκαν δεσμευμένα στα λιμάνια λόγω οικονομικών οφειλών τους, με μόνη πρόθεση την παροχή βοήθειας στους επιβάτες, σύμφωνα με τα όσα απαιτούνταν από τις Δημόσιες Τοπικές Αρχές.
Δυστυχώς, η κρίση στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία και γενικότερα στην παγκόσμια ναυτιλία είναι μια πραγματικότητα και επιθυμούμε να εκφράσουμε τη συμπάθεια και την αλληλεγγύη μας στους συναδέλφους μας ιδιοκτήτες εφοπλιστές, στους διαχειριστές ναυτιλιακών εταιρειών και στους πράκτορες που βιώνουν ιδιαίτερα δύσκολες στιγμές.
Σε αντίθεση με αυτά που διαβάζουμε, έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην Ελλάδα και δεσμευόμαστε απόλυτα να αυξήσουμε το μεταφορικό έργο με τη χώρα, οργανώνοντας πακέτα με ξενοδοχεία και επενδύοντας δυνατά στη διαφήμιση και προώθηση διακοπών στην Ελλάδα και στα ελληνικά νησιά».
Ταυτόχρονα, όμως, στέλεχος του ομίλου, που συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της Hellenic Seaways, με δηλώσεις του στην βρετανική εφημερίδα «Lloyds List», ρίχνει λάδι στη φωτιά και οξύνει και πάλι τις σχέσεις του Εmanuele Grimaldi με τον πρόεδρο της Hellenic Seaways και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ, Γιάννη Βαρδινογιάννη.
Κύκλοι πάντως που απηχούν τις απόψεις του Γιάννη Βαρδινογιάννη ανέφεραν χθες ότι οι αντιδράσεις του Ομίλου Grimaldi συνδέονται κυρίως με τον ανταγωνισμό στις γραμμές της Αδριατικής. Ο όμιλος Grimaldi, υποστηρίζουν, επιζητεί να αποχωρήσει η HSW από τη γραμμή Κόρινθο - MARGHERA (Βενετία) όπου δραστηριοποιείται με δύο πλοία ro-ro (μεταφοράς φορτηγών). Αν αποχωρήσει η HSW από τη συγκεκριμένη γραμμή, περισσότερο όφελος θα έχει ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος έχει γραμμή της Ανκόνας όπου θα «μεταφερθεί» η επιπλέον κίνηση, με μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.
Σύγκρουση στη Hellenic Seaways
Στο μεταξύ, νέα κόντρα στις σχέσεις του Ομίλου Grimaldi με τον Γιάννη Βαρδινογιάννη, πρόεδρο της Ηellenic Seaways και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΝΕΚ, βρίσκεται σε εξέλιξη με αφορμή την πώληση της γραμμής και των πλοίων του Αργοσαρωνικού από την HSW.
Χθες, στη ηλεκτρονική έκδοση της «Lloyds List», ο κ. Francesco Lauro, ένας από τους τρεις Ιταλούς μέλη του Δ.Σ. της HSW οι οποίοι εκπροσωπούν τη Minoan Lines και τον όμιλο Grimaldi, φέρεται να δηλώνει ότι η τιμή στην οποία πουλήθηκαν τα 11 συνολικά πλοία και η γραμμή (περί τα 11,2 εκατ. ευρώ) είναι πολύ χαμηλή. Επίσης δηλώνει ότι δυο από τα πλοία, το «Flyingcat 2» και το «Νefeli», πουλήθηκαν σε μία back to back συναλλαγή αντί 3 εκατ. ευρώ και 4,7 εκατ. ευρώ.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη ότι η Minoan Lines ως ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της HSW έχει ζητήσει περισσότερες διευκρινίσεις για τη συγκεκριμένη συναλλαγή. Από την άποψη αυτή, η σημερινή εξ αναβολής γενική συνέλευση της HSW αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr