Τα μεγάλα προβλήματα της ακτοπλοΐας
είναι η μείωση της επιβατικής κίνησης και το κόστος των καυσίμων.
Πρόταση προς τους ακτοπλόους να προχωρήσουν γρήγορα σε επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για συγχωνεύσεις ή συνεργασίες ώστε να πετύχουν οικονομίες κλίμακας απηύθυνε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Παράλληλα ο υπουργός αναφέρθηκε σε όλα τα θέματα που απασχολούν το υπουργείο και την ελληνική ναυτιλία στο σύνολό της.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, ο κ. Μουσουρούλης αναφέρθηκε στα μεγάλα προβλήματά της, που είναι η μείωση της κίνησης μέχρι και 30% αλλά και η κατακόρυφη αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων.
Πρόσθεσε όμως ότι το «κλειδί της επιτυχίας το κρατούν εκείνοι», και αυτό δεν είναι άλλο από την αναδιάταξη του εμπορικού χάρτη. «Ερμηνεύστε το όπως θέλετε. Πριν την έξοδο από τη κρίση υπάρχει η βιωσιμότητα, και αυτή βρίσκεται στα χέρια των ακτοπλόων. Και αυτοί θα πρέπει να προχωρήσουν στην πράξη στην αναδιάταξη του κλάδου», συμπλήρωσε.
Προώθηση θεμάτων
Αναφορικά με το ρόλο που θα διαδραματίσει το υπουργείο, υπογράμμισε ότι θα προωθηθούν ορισμένα θέματα, όπως είναι η ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις, κάτι για το οποίο τόνισε ότι «θα το στηρίξουμε», και η μείωση του ΦΠΑ.
Σε ό,τι αφορά το νηολόγιο, αφού ξεκαθάρισε ότι το ζήτημα που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας είναι αντιμετωπίσιμο, αναφέρθηκε στα σχέδιά του για την ενίσχυσή του. Ενίσχυση η οποία περνά μέσα από τη μείωση της γραφειοκρατίας, τη χρήση της νέας τεχνολογίας και τον εκσυγχρονισμό της επιθεώρησης πλοίων.
Επίσης αναφέρθηκε στη χρηματική βοήθεια που παρέχει ο ελληνικός εφοπλισμός για να καλυφθούν τα έξοδα σε τομείς όπως είναι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και τα σκάφη Λιμενικού Σώματος. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά είπε, «έχω φτιάξει μια ''λίστα γάμου'', όπως τη λέω, την οποία απέστειλα στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τα περαιτέρω».
Για τη Δραπετσώνα
Δεν παρέλειψε να θίξει και το μείζον θέμα ανάπτυξης της Δραπετσώνας για την ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Σημείωσε ότι έχουν γίνει συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες της περιοχής και ότι βρίσκονται κοντά στο να υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας.
Ιδιαίτερη σημασία έδωσε και στη δυναμική που μπορεί να δώσει στη χώρα μας η ναυτιλιακή διπλωματία, την οποία χαρακτήρισε περισσότερο σημαντική και από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισρέει κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικά τόνισε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών η κυβέρνηση σχεδιάζει να αξιοποιήσει τη λεγόμενη «ναυτιλιακή διπλωματία». Εφερε για παράδειγμα τη περίοδο που ήταν γ.γ. στο υπουργείο Ανάπτυξης και είχε επισκεφτεί την Αίγυπτο για ενεργειακά θέματα. Το κλίμα ήταν κάπως βαρύ, είπε, αλλά η στάση των Αιγυπτίων άλλαξε μόλις αναφέρθηκε στα ποσά που κερδίζει η Αίγυπτος από τα ελληνόκτητα πλοία που περνούν από το Σουέζ.
Θαλάσσιος τουρισμός
Ξεχωριστό κεφάλαιο για το νέο υπουργείο θα αποτελέσει η θαλάσσια οικονομία, σύμφωνα με τον υπουργό. Ηδη σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού καταρτίζεται ένα σχέδιο νόμου που θα αφορά την κρουαζιέρα, τα σκάφη αναψυχής και ό,τι έχει σχέση με την οικονομία που μπορεί να αναπτυχθεί στη θάλασσα.
Λιμάνια
Εξαιρετικής σημασίας για τη χώρα μας χαρακτήρισε ο κ. Μουσουρούλης τη λιμενική στρατηγική που θα αναπτύξει στο άμεσο μέλλον το υπουργείο. «Θα πρέπει να γίνει με πολλή δουλειά, οργανωμένα και με προσεκτικά βήματα, γιατί αλλιώς μπορεί να καταλήξει σε ναυάγιο», υπογράμμισε.
Ερωτώμενος για την έρευνα που κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα φορολογικά κίνητρα που μπήκαν εκ των υστέρων στο νόμο με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ στην Cosco, σημείωσε ότι η υπόθεση αντιμετωπίζεται, γιατί όπως ο ίδιος πιστεύει το γεγονός αυτό δεν άλλαξε τα δεδομένα του διαγωνισμού.
Πηγή:naftemporiki.gr