Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2012

4+2 αποφάσεις για τη ναυτική εκπαίδευση

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης (δεξιά), με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη, και το γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννη Χαλά (αριστερά).

Οριστική λύση στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στην εξεύρεση πλοίου για να κάνουν τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια, κάτι που είναι προϋπόθεση για την εγγραφή τους στο επόμενο εξάμηνο, επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Χθες, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο υπουργείο στην Ακτή Βασιλειάδη μεταξύ του υπουργού, Κωστή Μουσουρούλη, μελών της διοίκησης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και μελών της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, συμφωνήθηκε ότι η λύση θα δοθεί σε τέσσερις συν δύο κινήσεις.
Ποιοτική αναβάθμιση
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε: «Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις».
Ειδικότερα, και πέραν των έξι σημείων, αρχικά όλοι συμφώνησαν να αλλάξει ο όρος με τον οποίο χαρακτηρίζονται όσοι κάνουν εκπαιδευτικά ταξίδια, από δόκιμοι σε σπουδαστές, όπως πραγματικά είναι, αφού δεν έχουν πάρει το πτυχίο τους. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», λύνει τα χέρια της κυβέρνησης αφού θα είναι δυνατή και η επιδότησή τους από την Ευρωπαϊκή Ενωση με κονδύλια για την εκπαίδευση, όπως θα έπρεπε να είναι εξαρχής και όχι για τη ναυτική εργασία, κάτι που δεν είναι εφικτό σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Θαλάσσια υπηρεσία
Στη συνέχεια και για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος, το υπουργείο θα προβεί άμεσα σε τέσσερις πρωτοβουλίες. Πιο συγκεκριμένα, η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με τη συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας, από τους 12 μήνες που χρειάζεται να κάνουν συνολικά μέχρι τότε.
Επίσης η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) θα είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ’ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλάσσιων ταξιδιών.
Επιπλέον, με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία. Υπολογίζεται ότι αφορά αυτή την περίοδο περίπου 270 σπουδαστές.
Τέλος, η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η ΠΝΟ συμφώνησαν να είναι υποχρεωτική η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» θα υπάρχει ρήτρα καταβολής 2.500 ευρώ υπέρ του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης, σε περίπτωση που ένα πλοίο δεν τηρήσει τη συγκεκριμένη υποχρέωση.
Κρατήσεις ΝΑΤ
Πέραν των τεσσάρων πρώτων κινήσεων, το υπουργείο συμφώνησε να εξετάσει τη δυνατότητα κατάργησης των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος, όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα. Επίσης θα εξεταστεί η δυνατότητα επιδότησης του πρώτου εκπαιδευτικού ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
Οριστικά τα δύο χρόνια
Εν τω μεταξύ οριστικοποιήθηκε χθες, με εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, ότι το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο δεν εξαιρείται από την εφαρμογή της αύξησης κατά δύο έτη των ορίων συνταξιοδότησης. Ειδικότερα η εγκύκλιος αναφέρει ότι προκύπτει πως «το ελάχιστο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης λόγω γήρατος από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) των 50 ετών αυξάνεται στο 52ο έτος προστιθεμένων δύο ετών από 1-1-2013. Από την ίδια ημερομηνία ο ελάχιστος απαιτούμενος για τη συνταξιοδότηση αριθμός 70 που προκύπτει ως άθροισμα των ετών συνθετικής ναυτικής υπηρεσίας και των ετών της ηλικίας του ασφαλισμένου, διαμορφώνεται στον αριθμό 72. Τα θεμελιωμένα μέχρι 31-12-2012 συνταξιοδοτικά δικαιώματα, λόγω συμπλήρωσης των κατά περίπτωση απαιτουμένων προϋποθέσεων ηλικίας και χρόνου ασφάλισης δεν θίγονται και μπορούν να ασκηθούν οποτεδήποτε».
Αντιδρούν οι πλοίαρχοι
Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού έχει ζητήσει την παρέμβαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για να εξαιρεθούν οι ναυτικοί από την αύξηση των ορίων ηλικίας για τη συνταξιοδότηση. «Με έκπληξη και αγανάκτηση διαπιστώσαμε ότι μετά την ψήφιση του τρίτου μνημονίου εξαπατήσατε με το χειρότερο τρόπο, για άλλη μια φορά, τη ναυτική οικογένεια. Σε αντίθεση με το προσχέδιο νόμου και τις διαβεβαιώσεις που μας είχατε δώσει, πως δεν θα θιγούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης των Ελλήνων ναυτικών», αναφέρουν χαρακτηριστικά, «στα κρυφά, για άγνωστο λόγο, την τελευταία στιγμή πριν την ψήφιση, με τροπολογία, το αλλάξατε εξισώνοντας την ιδιομορφία του ναυτικού επαγγέλματος με άλλα της ξηράς».


ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση
ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ - ΑΜΕΣΗ & ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΣΚΙΑΘΟΥ 60 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ.: 210 2114229 - ΤΗΛ.: 215 5405367 - ΚΙΝ.:697 7209637