Δεν παραδίδει τα «όπλα» του και τη θέση του ο όμιλος Moller Maersk

Η Maersk Line διαχειρίζεται το μεγαλύτερο στόλο containerships στον κόσμο.

Να προλάβει τα «απόνερα» των δηλώσεών του, που πιθανόν θα άλλαζαν για ακόμα μια φορά το στάτους στην παγκόσμια ναυτιλία και ιδιαίτερα στο κλάδο των containerships, επιχείρησε ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στο κόσμο της Moller Maersk, Nils S. Andersen. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου δήλωσε στο CNN ότι ο όμιλος προτίθεται να διατηρήσει την ηγετική του θέση στη ναυτιλία.

Λίγες μέρες νωρίτερα όμως είχε δηλώσει στους Financial Times ότι για την επόμενη πενταετία θα μειωθούν οι επενδύσεις στη ναυτιλία και ειδικά στη Maersk Line από το 39% στο 25% με 30%, ενώ ταυτόχρονα η Maersk Tankers ανακοίνωνε την έξοδό της από την αγορά των handygas με την πώληση των 11 πλοίων που είχε στο στόλο της.
Οι δηλώσεις αυτές έβαλαν «φωτιά» τόσο στα επιτελεία των άλλων ανταγωνιστριών ναυτιλιακών εταιρειών διαχείρισης containerships, αλλά και των αναλυτών σε όλο τον κόσμο. Όλοι προσπαθούσαν να καταλάβουν τι θα σημάνει αυτό στην πράξη.
Σημειώνεται ότι οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών τους τελευταίους μήνες βγήκαν από έναν πόλεμο μεριδίων και τιμών που είχαν εφαρμόσει τα προηγούμενα χρόνια, με σκοπό να κρατήσουν τα έσοδά τους σε υψηλά επίπεδα, αφού λόγω της μεγάλης κρίσης το παγκόσμιο εμπόριο είχε μειωθεί δραματικά. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2011 οι 20 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου είχαν κλείσει το έτος με συνολικές ζημιές 6 δισ. δολαρίων.
Τους τελευταίους μόνο μήνες κατάφεραν με συνεργασίες σε όλους τους τομείς και αύξηση των ναύλων στις στρατηγικές γραμμές να επανέλθουν στην κερδοφορία. Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές σε περίπτωση που ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς με μερίδιο 16% στη μεταφορά containers, αποφάσιζε να μειώσει το μερίδιό του, τα στρατηγεία των άλλων ναυτιλιακών εταιρειών θα έπρεπε να καταστρώσουν σχέδια αντιμετώπισης πιθανού νέου «πολέμου τιμών» για τη διεκδίκηση του μεριδίου της Maersk, εξέλιξη που πιθανότατα θα είχε πολύ αρνητικές συνέπειες στους ισολογισμούς των εταιρειών.
Οι δηλώσεις
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Andersen στους FT ο όμιλος θα μειώσει το ποσοστό των κεφαλαίων του που είναι επενδυμένα στη θυγατρική ναυτιλιακή, τη Maersk Line από το 39% που είναι σήμερα στο 25%-30%, την επόμενη πενταετία. Είχε προσθέσει ότι μεγαλύτερο βάρος θα δοθεί στις of shore επενδύσεις και στα λιμάνια.
Όμως με νεώτερες δηλώσεις του στο CNN επιχειρεί να βάλει τέλος στα σενάρια τονίζοντας ότι μπορεί η ναυτιλία να μην είναι σήμερα η πιο κερδοφόρος δραστηριότητα του ομίλου, όμως ο όμιλος δεν σκοπεύει να παραδώσει τη θέση της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο. Μάλιστα τονίζει ότι από το δεύτερο εξάμηνο του 2013 αναμένεται να αυξηθεί έστω και με πολύ αργούς ρυθμούς ο όγκος του εμπορίου στην Ευρώπη.
Υπενθύμισε μάλιστα προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η Maersk έχει σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα 6 έως 8 δισ. δολαρίων για τα επόμενα χρόνια που θα της επιτρέψουν να ακολουθήσει τη γενικότερη ανάπτυξη της αγοράς.
Μάλιστα, σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 20 triple e, τα containerships γίγας χωρητικότητας 18.000 teu το καθένα, συνολικής αξίας 3,8 δισ. δολαρίων, που αναμένεται να αλλάξουν το χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών στις γραμμές Ασίας - Ευρώπης. Μάλιστα μετά την κίνηση της Maersk στο χορό των επενδύσεων για μεγάλα πλοία 10.000 teu και πάνω μπήκαν και άλλες μεγάλες εταιρείες του κλάδου όπως η Evergreen αλλά και η CMA CGM.
Το γ΄ τρίμηνο
Η Maersk Line, η εταιρεία που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο στόλο containerships στον κόσμο, στο γ΄τρίμηνο του 2012 παρουσίασε αύξηση κερδών από 289 εκατ. δολάρια πέρσι στα 498 εκατ. δολάρια. Όπως σημειώνεται η αύξηση αυτή οφείλεται στην άνοδο των ναύλων κατά 5,7% κατά μέσο όρο σε όλες τις βασικές γραμμές. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις γραμμές Ασίας - Ευρώπης, κατά 15%.
Παράλληλα η εταιρεία μείωσε και το κόστος λειτουργίας της κατά 6% κατά μέσο όρο ανά πλοίο, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε αυξήσεις στους ναύλους, ειδικά για τα containers ψυγεία, που θα ισχύσουν από τις αρχές του 2013.


ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.