Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τις πεσμένες κυκλοφορίες και τα μειωμένα (κατά πολύ) διαφημιστικά έσοδα έχουν αναγκάσει τους παραδοσιακούς εκδότες να προχωρήσουν (άμεσα)
στην αναζήτηση νέων συμμαχιών. Οι ισχυροί των media έχουν καταλάβει ότι, με δεδομένες τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν στο πεδίο των συγχωνεύσεων, η είσοδος των νέων παικτών που διαθέτουν ζεστό χρήμα είναι μονόδρομος. Στο πλαίσιο αυτό προσπαθούν να ρίξουν τα επιχειρηματικά… δίκτυά τους προς την πλευρά των εφοπλιστών. Το τελευταίο διάστημα στο παρασκήνιο υπάρχει έντονη κινητικότητα με τους εφοπλιστές (αν και προβληματισμένοι λόγω της κρίσης) να θεωρούν ως ευκαιρία την είσοδό τους στα media. Αρκετοί, μάλιστα, εξ αυτών πιστεύουν ότι η δύσκολη θέση στην οποία έχουν έρθει οι εκδοτικές επιχειρήσεις τούς δίνει τη δυνατότητα να μπουν στα Συγκροτήματα σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Ο αυτονομημένος Ρέστης
Μέχρι στιγμής τις πιο δυναμικές κινήσεις έχει κάνει ο εφοπλιστής Βίκτορας Ρέστης, ο οποίος -πέραν της εισόδου του στον ΔΟΛ- κατάφερε μέσα σε τρία χρόνια να "χτίσει" το ελληνικό MTV, να αγοράσει έναν τηλεοπτικό σταθμό στην Αχαΐα (Tele Time) και ένα τοπικό συγκρότημα, που διαθέτει ραδιοφωνικό σταθμό και εφημερίδες. Παράλληλα, ο Ρέστης έχει αγοράσει ένα αθλητικό ραδιόφωνο, που εσχάτως το μετέτρεψε σε μουσικό, ενώ διατηρεί μετοχές στην αθλητική εφημερίδα "Εξέδρα" και το ομώνυμο site. Ταυτόχρονα, λέγεται ότι "βοηθάει" και κάνα-δύο εβδομαδιαίες εφημερίδες. Ο εφοπλιστής, παρά τις απανωτές απογοητεύσεις που του έχουν προσφέρει, δείχνει διατεθειμένος να συνεχίσει τις επενδύσεις στον χώρο των media. Συγκεκριμένα, σκέφτεται σοβαρά να δημιουργήσει ένα group από διαδικτυακά Μέσα, με τη συνεργασία ανθρώπου που αναπτύσσει δράση στον χώρο.
Ο… πλοιοκτήτης κύριος Ψυχάρης
Ο Ρέστης κατά κάποιο τρόπο θέλει να αυτονομηθεί από τον Ψυχάρη. Κατά διαστήματα έχει σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τον ΔΟΛ. Στην περίπτωση που θα μείνει έχει καταθέσει συγκεκριμένο πλάνο στους Ψυχάρη - Πεφάνη. Σύμφωνα μ' αυτό, ο εφοπλιστής θεωρεί ότι υπάρχει ένας και μόνο δρόμος για να εισρεύσει ζεστό χρήμα στη Μιχαλακοπούλου. Και αυτός δεν είναι άλλος από την είσοδο του ΔΟΛ στην ποντοπόρο ναυτιλία. Παρά το γεγονός ότι ο Ψυχάρης δεν θέλει στα πόδια του τον Ρέστη, φαίνεται να καλοβλέπει τη συγκεκριμένη ιδέα. Μάλιστα, λέγεται ότι ήδη έχει ξεκινήσει η σχετική προετοιμασία ενόψει και τις προαναγγελθείσας αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου.
Η επέκταση ΒαρδήΟ πλέον παραδοσιακός παίκτης που δραστηριοποιείται και στον χώρο των media είναι ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, ο οποίος λέγεται ότι το τελευταίο διάστημα έχει επεκτείνει (είτε άμεσα είτε έμμεσα) την επιρροή του στα Μέσα Ενημέρωσης. Στην παρούσα φάση η οικογένεια Βαρδινογιάννη έχει ένα ποσοστό στο Mega, ελέγχει το Star, ενώ λέγεται ότι έχει αυξημένη επιρροή στην "Ελευθεροτυπία" (σ.σ. από την εποχή του Κίτσου). Παράλληλα, αποτελεί κοινό μυστικό ότι ο Βαρδής έχει πολύ καλές σχέσεις με τον εκδότη Γιώργο Κουρή, αλλά και τον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου ("Real News" - Real FΜ). Στον όμιλο Βαρδινογιάννη ανήκουν και πέντε ραδιοφωνικοί, οι Soho, Radio Deejay, Rock FM και Δίεση. Τον πρώτο λόγο στο μιντιακό συγκρότημα Βαρδινογιάννη έχει ο γιος τού Βαρδή, Γιώργος. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει έντονη φημολογία (σ.σ. το έχουμε γράψει και κατά το παρελθόν) που θέλει την οικογένεια Βαρδινογιάννη να έχει επεκτείνει (ήδη) την επιρροή της στον χώρο των media. Μάλιστα, ο διαχρονικός ανταγωνιστής τού Βαρδή, ο Αριστείδης Αλαφούζος, αναφέρεται σε συγκεκριμένα deal.
Το ρευστό Αλαφούζου
Από τις αρχές τις δεκαετίας του '90 άρχισε να αναπτύσσει δράση στα media και ο εφοπλιστής Αριστείδης Αλαφούζος. Αρχικά, μπήκε στον χώρο με την "Καθημερινή" και τον ΣΚΑΪ. Σήμερα, έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο όμιλο Μέσων. Μάλιστα, έχει φροντίσει να διαχωρίσει τα έντυπα από τα ηλεκτρονικά. Στον πρώτο κλάδο ασχολείται ο Αριστείδης με τον γιο του Θέμη και στον δεύτερο ο Γιάννης Αλαφούζος, που εδώ και τρία χρόνια έχει βάλει στον ΣΚΑΪ και τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Αρχικά, ο τελευταίος είχε αγοράσει το 25%. Στην πορεία, όμως, πούλησε το 5% στον επιχειρηματία Λαυρέντη Λαυρεντιάδη. Πέραν του ΣΚΑΪ, το τρίο Αλαφούζος - Μαρινάκης - Λαυρεντιάδης έχει και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Μελωδία, RED 96.3 και τα portal www.skai.gr και www.woop.gr.
Οι συμμαχίες με Μαρινάκη - Λαυρεντιάδη
Το Συγκρότημα Αλαφούζου στηρίζεται από την αρχή στην ποντοπόρο ναυτιλία. Προσφάτως, ανακοινώθηκε η αγορά δύο ακόμη πλοίων. Τα αφεντικά του μαγαζιού του Νέου Φαλήρου πιστεύουν ότι τα επόμενα χρόνια θα μπορέσουν να ενισχύσουν περαιτέρω τη θέση τους στον χώρο, εκμεταλλευόμενοι και τις οικονομικές δυσκολίες του ανταγωνισμού. Επί τη ευκαιρία αξίζει να επισημανθεί και η πληροφορία, σύμφωνα με την οποία ο εφοπλιστής Μαρινάκης (που μετέχει στον ΣΚΑΪ) έχει εξαγοράσει την free press εφημερίδα "Metro".
Το σερφάρισμα Κυριακού
Από το παζλ των εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στα media δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί η οικογένεια Κυριακού, που ήταν από τις πρώτες που μπήκαν στον χορό των ηλεκτρονικών Μέσων. Προσφάτως, ο Θοδωρής Κυριακού, που "τρέχει" τα τελευταία χρόνια το μαγαζί, αποφάσισε το σπάσιμο των εταιρειών. Η κίνηση αυτή στοχεύει στην ενίσχυση του ρόλου του ομίλου και στον χώρο του Διαδικτύου. Ο Κυριακού έχε αποφασίσει να ρίξει ζεστό χρήμα σε όλα τα επίπεδα. Επειδή πιστεύει ότι το μέλλον βρίσκεται στο Διαδίκτυο, έκρινε σκόπιμο να απεμπλακεί από τις περιοδικές εκδόσεις και να ρίξει το βάρος της στρατηγικής του εκεί.
Τα σχέδια Βενιάμη
Ο εφοπλιστής που έχει μπει το τελευταίο διάστημα στον χώρο της επικοινωνίας είναι ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, ο οποίος συμμετέχει στη διαφημιστική εταιρεία Mass. Πληροφορίες τον θέλουν να μελετά σοβαρά την επέκταση των δραστηριοτήτων του και στον χώρο των media, μαζί με τον συνεταίρο του, Νικόλα Μπενόπουλο.
Οι συμμαχίες
Tο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι εφοπλιστές για την ενασχόλησή τους με τα media έχει ανοίξει στην όρεξη στους παραδοσιακούς εκδότες, οι οποίοι παλεύουν με νύχια και με δόντια να τους βάλουν στα μαγαζιά τους. Προσφάτως, ο Μπόμπολας λέγεται ότι βολιδοσκόπησε τον Ρέστη, ενώ κάποιοι λένε ότι η Μάνια Τεγοπούλου έχει κάνει μια πρώτη κουβέντα τόσο με τον Βαρδή όσο και με τον Θέμη Αλαφούζο. Ανάλογες κινήσεις έχει κάνει και ο Ψυχάρης, που, αν και δεν θέλει τον Ρέστη στον ΔΟΛ, εσχάτως έχει καταλάβει ότι δεν μπορεί να πορευτεί χωρίς τη βοήθεια του εφοπλιστή. Οι ανάγκες των εκδοτών αναμένεται να βάλουν ακόμη περισσότερο στο παιχνίδι τους εφοπλιστές, οι οποίοι πολύ σύντομα έχουν στόχο να κυριαρχήσουν!
Απο το - http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=202621&nt=108&lang=1