Συνολικά 153 πλοία έχουν αλλάξει ιδιοκτήτη, από τις αρχές του χρόνου, στη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από αυτά τα 19 πέρασαν στην κυριότητα ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που επένδυσαν κεφάλαια ύψους 419 εκατ. δολαρίων.
Στους πρώτους δύο μήνες του 2010 φαίνεται ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν τεθεί και πάλι πρώτοι στην «κούρσα» των αγορών πλοίων αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.
Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αγοράσει στο ίδιο διάστημα 15 πλοία συνολικής αξίας 350 εκατ. δολαρίων.
Οπως προκύπτει από την ανάλυση της Allied Shipbroking διεθνώς το ενδιαφέρον των εφοπλιστών είναι μοιρασμένο ανάμεσα στα πλοία ξηρού φορτίου και τα τάνκερ, στα πρώτα με αγορές 66 πλοίων συνολικής αξίας 778,7 εκατ. δολαρίων και στα δεύτερα με αγορές 63 μονάδων. Επίσης έχουν αγοραστεί 23 πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Κόντρα σε αυτό το ρεύμα, οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν με αρκετή ένταση τις επενδύσεις τους στα κοντέινερ ενώ αντίθετα έχουν αρκεστεί στην αγορά μόνο δύο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου από τις αρχές του χρόνου και οκτώ τάνκερ.
Αντίθετα στα κοντέινερ παρατηρείται ότι από τα 23 πλοία που έχουν αλλάξει χέρια από τον Ιανουάριο τα 11 έχουν τελικά κατευθυνθεί στους ελληνόκτητους στόλους, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 228 εκατ. δολαρίων.
Να σημειωθεί ότι η τάση των Ελλήνων να ενισχύσουν τους στόλους τους με κοντέινερ είχε διαφανεί από το 2010 όταν πραγματοποίησαν επενδύσεις άνω του 1 δισ. δολαρίων σπάζοντας έτσι την παραδοσιακή αποχή τους από γενικευμένες επενδύσεις σε αυτή τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή αγορά. Μεσιτικά γραφεία στην Ακτή Μιαούλη θεωρούν ότι το 2011 οι Ελληνες θα επικεντρωθούν στα κοντέινερ και ακολούθως στα τάνκερ αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα πλοία ξηρού φορτίου και αυτή η πρόβλεψη φαίνεται να επαληθεύεται από τις μέχρι τώρα κινήσεις τους.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ημερησία
Στους πρώτους δύο μήνες του 2010 φαίνεται ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν τεθεί και πάλι πρώτοι στην «κούρσα» των αγορών πλοίων αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.
Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αγοράσει στο ίδιο διάστημα 15 πλοία συνολικής αξίας 350 εκατ. δολαρίων.
Οπως προκύπτει από την ανάλυση της Allied Shipbroking διεθνώς το ενδιαφέρον των εφοπλιστών είναι μοιρασμένο ανάμεσα στα πλοία ξηρού φορτίου και τα τάνκερ, στα πρώτα με αγορές 66 πλοίων συνολικής αξίας 778,7 εκατ. δολαρίων και στα δεύτερα με αγορές 63 μονάδων. Επίσης έχουν αγοραστεί 23 πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Κόντρα σε αυτό το ρεύμα, οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν με αρκετή ένταση τις επενδύσεις τους στα κοντέινερ ενώ αντίθετα έχουν αρκεστεί στην αγορά μόνο δύο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου από τις αρχές του χρόνου και οκτώ τάνκερ.
Αντίθετα στα κοντέινερ παρατηρείται ότι από τα 23 πλοία που έχουν αλλάξει χέρια από τον Ιανουάριο τα 11 έχουν τελικά κατευθυνθεί στους ελληνόκτητους στόλους, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 228 εκατ. δολαρίων.
Να σημειωθεί ότι η τάση των Ελλήνων να ενισχύσουν τους στόλους τους με κοντέινερ είχε διαφανεί από το 2010 όταν πραγματοποίησαν επενδύσεις άνω του 1 δισ. δολαρίων σπάζοντας έτσι την παραδοσιακή αποχή τους από γενικευμένες επενδύσεις σε αυτή τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή αγορά. Μεσιτικά γραφεία στην Ακτή Μιαούλη θεωρούν ότι το 2011 οι Ελληνες θα επικεντρωθούν στα κοντέινερ και ακολούθως στα τάνκερ αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα πλοία ξηρού φορτίου και αυτή η πρόβλεψη φαίνεται να επαληθεύεται από τις μέχρι τώρα κινήσεις τους.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ημερησία