Ακτοπλοΐα: Μειώσεις κόστους και στην Αδριατική


Μετά τις πρώτες κινήσεις εξορθολογισμού του κόστους που καταγράφονται στο Αιγαίο Πέλαγος, η προσοχή στρέφεται τώρα στις γραμμές της Αδριατικής όπου οι μεγάλες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καταγράφουν επίσης σημαντικές ζημιές.
Η αποχώρηση της Hellenic Seaways από τη γραμμή της Δωδεκανήσου η οποία επισημοποιήθηκε πλήρως στο πρόσφατο Συμβούλιο
Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όπου δήλωσε την αποδρομολόγηση του πλοίου «Νήσος Ρόδος» για το οποίο αναζητείται ναύλωση, και η αναμενομένη από την αγορά, οριστική αποχώρηση της Blue Star Ferries από τα Χανιά, είναι δύο κινήσεις που μπορεί να μην κάνουν το Αιγαίο «θάλασσα ειρήνης», μειώνουν όμως την ένταση και κυρίως τα κόστη για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα εκ των πραγμάτων στις γραμμές της Αδριατικής.
Οι εταιρείες του κλάδου και εν προκειμένω οι τρεις μεγάλες που εμπλέκονται στις γραμμές της Αδριατικής (ΑΝΕΚ, Attica Group και Minoan Lines υποχρεώνονται από τα αποτελέσματα του 2010 (τα συνολικά αποτελέσματα του κλάδου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ) να εξετάσουν κινήσεις συγκράτησης του κόστους και στη Αδριατική Θάλασσα.
Σημειώνεται ότι ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη περιοχή έχει οδηγήσει τα τρέχοντα ναύλα σε επίπεδα χαμηλότερα μέχρι και 7% στα φορτηγά και 10% στους επιβάτες σε σύγκριση με το 2006, ενώ τα καύσιμα την ίδια περίοδο έχουν αυξηθεί μέχρι και 50%.
Προτάσεις όπως μείωση των δρομολογίων χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες του ανταγωνισμού έχουν πέσει ήδη στο τραπέζι χωρίς μέχρι στιγμής να εκφράζονται και σε πρακτικό επίπεδο.
Πάντως οι μεγάλες κεφαλαιουχικές ανάγκες των εταιρειών καθώς ο στόλος στη συγκεκριμένη περιοχή είναι σύγχρονος και το υψηλό κόστος πετρελαίου καθιστούν τα μέτρα αναπόφευκτα.
Προκήρυξη για άγονες
Ενεκρίθη στο ΣΑΣ η επαναληπτική προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, η οποία αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τις επόμενες ημέρες. Στο θέμα των αγόνων γραμμών παρενέβη χθες και ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Σε δήλωσή του ο κ. Πλακιωτάκης σημειώνει ότι «μετά και τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) επιβεβαιώνονται οι φόβοι μας ότι αρκετά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν σύντομα χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Η παράταση των συμβάσεων για την κάλυψη των άγονων γραμμών λήγει σε λίγες ημέρες, ενώ άγνωστο παραμένει το πότε θα γίνει ο επαναληπτικός διαγωνισμός».

ΑΠΟ-naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.