Μέσα στη χρονιά 2011 όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας Petrofin S.A. υπήρχε μεγάλη κινητικότητα στις ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα την Ελλάδα αφού αύξησαν ή μείωσαν το στόλο τους ανάλογα με τις οικονομικές στους ανάγκες και ρευστότητά τους.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες με μεγάλους στόλους αυξήθηκαν το 2011 σε σύγκριση με το 2010.
Ειδικότερα από 31 σε 34 όσες έχουν περισσότερα από 25 πλοία και από 33 σε 37 όσες έχουν από 16 έως 24 πλοία. Μάλιστα οι μεγάλες εταιρείες ( 25 πλοία +) ήταν 19 το 1998 για να φθάσουν 12 χρόνια αργότερα τις 34. ενώ αμέσως επόμενη κατηγορία (16-24 πλοία) από 11 το 1999 έφθασαν εφέτος τις 37.
Η κατηγορία εταιρειών με 9-15 πλοία μειώθηκε κατά 15 τον αριθμό, ποσοστό 8,53%.
Αντιθέτως οι μικρομεσαίες εταιρείες με πλοία από 1-8 , μειώθηκαν από το 1999 μέχρι σήμερα. Εκείνες με στόλους 5-8 πλοίων από 149 έφθασαν τις 111, εκείνες με 3-4 πλοία από 196 μειώθηκαν σε 165 και οι εταιρείες με 1-2 πλοία από 483 το 1999 κατέληξαν το 2011 να είναι 350.
Η μεγάλη μείωση στις μικρές εταιρείες με 1-2 πλοία οφείλεται στο γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες επεκτάθηκαν και αύξησαν τη δύναμη του στόλου τους ή αποχώρησαν από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Χωρητικότητα
Οι δύο μεγάλες κατηγορίες (25 +) και (16-24 πλοία) μπορεί να καλύπτουν το 9,3% του αριθμού πλοίων του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου όμως σε χωρητικότητα έχουν το 65,7%.
Ηλικία
Ο μέσος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε και αυτή τη χρονιά. Ειδικότερα ο μ.ο. είναι 15,9 έτη μειωμένος σε σύγκριση με τα 16,6 το 2010 και τα 17,6 το 2009 και 18,4 το 2008.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας άνω των 30 ετών έχουν μειωθεί από 205 το 2010 σε 187 το 2011 ενώ οι ηλικίας άνω των 20 ετών έχουν μειωθεί ακατα΄44 τον αριθμό μέσα στο 2011.
Οι στόλοι ηλικίας 15-19 έτη έχουν μείνει ίδιοι ενώ έχουν αυξηθεί οι στόλοι με πλοία ηλικίας 10-14 έτη.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως είναι ότι οι στόλοι με πλοία ηλικίας έως 9 ετών έχουν αυξηθείς ε πολύ μεγάλο αριθμό και από 30 που ήταν το 1998 έχουν φθάσει το 2011 τους 151.
Οι έλληνες είναι ξεκάθαρο ότι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι τράπεζες που ευνοούσαν τη χρηματοδότηση κατασκευής και αγοράς νέων πλοίων.
Ο αριθμός του υπό ελληνική σημαία και ελληνόκτητου στόλου έφθασε στο υψηλότερο σημείο το 2009 με 4.763 πλοία ενώ το 2010 μειώθηκε σε 4.655 για να ανακάμψει το 2011 φθάνοντας τα 4.714 πλοία.
Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 2011 το 52% του στόλου ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 50,7% το 2010.
Ο πιο δημοφιλής τομέας είναι τα φορτηγά πλοία όπου 347 πλοιοκτήτες ελέγχουν 1.732 κομμάτια χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων, με συνολική χωρητικότητα 119,9 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 13,3 έτη.
Στα δεξαμενόπλοια 95 πλοιοκτήτες ελέγχουν ελέγχουν 751 πλοία , συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 9,08 έτη.
Στα containerships – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , 22 πλοιοκτήτες ελέγχουν 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 έτη.
ΑΠΟ-marinews.gr
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες με μεγάλους στόλους αυξήθηκαν το 2011 σε σύγκριση με το 2010.
Ειδικότερα από 31 σε 34 όσες έχουν περισσότερα από 25 πλοία και από 33 σε 37 όσες έχουν από 16 έως 24 πλοία. Μάλιστα οι μεγάλες εταιρείες ( 25 πλοία +) ήταν 19 το 1998 για να φθάσουν 12 χρόνια αργότερα τις 34. ενώ αμέσως επόμενη κατηγορία (16-24 πλοία) από 11 το 1999 έφθασαν εφέτος τις 37.
Η κατηγορία εταιρειών με 9-15 πλοία μειώθηκε κατά 15 τον αριθμό, ποσοστό 8,53%.
Αντιθέτως οι μικρομεσαίες εταιρείες με πλοία από 1-8 , μειώθηκαν από το 1999 μέχρι σήμερα. Εκείνες με στόλους 5-8 πλοίων από 149 έφθασαν τις 111, εκείνες με 3-4 πλοία από 196 μειώθηκαν σε 165 και οι εταιρείες με 1-2 πλοία από 483 το 1999 κατέληξαν το 2011 να είναι 350.
Η μεγάλη μείωση στις μικρές εταιρείες με 1-2 πλοία οφείλεται στο γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες επεκτάθηκαν και αύξησαν τη δύναμη του στόλου τους ή αποχώρησαν από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Χωρητικότητα
Οι δύο μεγάλες κατηγορίες (25 +) και (16-24 πλοία) μπορεί να καλύπτουν το 9,3% του αριθμού πλοίων του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου όμως σε χωρητικότητα έχουν το 65,7%.
Ηλικία
Ο μέσος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε και αυτή τη χρονιά. Ειδικότερα ο μ.ο. είναι 15,9 έτη μειωμένος σε σύγκριση με τα 16,6 το 2010 και τα 17,6 το 2009 και 18,4 το 2008.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας άνω των 30 ετών έχουν μειωθεί από 205 το 2010 σε 187 το 2011 ενώ οι ηλικίας άνω των 20 ετών έχουν μειωθεί ακατα΄44 τον αριθμό μέσα στο 2011.
Οι στόλοι ηλικίας 15-19 έτη έχουν μείνει ίδιοι ενώ έχουν αυξηθεί οι στόλοι με πλοία ηλικίας 10-14 έτη.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως είναι ότι οι στόλοι με πλοία ηλικίας έως 9 ετών έχουν αυξηθείς ε πολύ μεγάλο αριθμό και από 30 που ήταν το 1998 έχουν φθάσει το 2011 τους 151.
Οι έλληνες είναι ξεκάθαρο ότι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι τράπεζες που ευνοούσαν τη χρηματοδότηση κατασκευής και αγοράς νέων πλοίων.
Ο αριθμός του υπό ελληνική σημαία και ελληνόκτητου στόλου έφθασε στο υψηλότερο σημείο το 2009 με 4.763 πλοία ενώ το 2010 μειώθηκε σε 4.655 για να ανακάμψει το 2011 φθάνοντας τα 4.714 πλοία.
Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 2011 το 52% του στόλου ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 50,7% το 2010.
Ο πιο δημοφιλής τομέας είναι τα φορτηγά πλοία όπου 347 πλοιοκτήτες ελέγχουν 1.732 κομμάτια χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων, με συνολική χωρητικότητα 119,9 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 13,3 έτη.
Στα δεξαμενόπλοια 95 πλοιοκτήτες ελέγχουν ελέγχουν 751 πλοία , συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 9,08 έτη.
Στα containerships – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , 22 πλοιοκτήτες ελέγχουν 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 έτη.
ΑΠΟ-marinews.gr