Στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, θα «περάσουν» οι αρμοδιότητες του παραιτηθέντος αναπληρωτή υπουργού, Χάρη Παμπούκη, καθώς ο πρωθυπουργός, Γ.Α. Παπανδρέου, δεν επιθυμεί -στην παρούσα φάση- να αναδιατάξει τις νέες ισορροπίες που προέκυψαν από την παραίτηση.
Αλλωστε, εποπτεία στον κύκλο «Οικονομία - Ανάπτυξη» ασκεί -ως εκ της θέσεώς του- και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος, χθες, από το βήμα της Βουλής, ανακοίνωσε ότι, την επόμενη εβδομάδα, θα συναντηθεί με εκπροσώπους του ναυτιλιακού κόσμου, «προκειμένου να συζητήσουμε πολλά και σοβαρά πράγματα για την οικονομική κατάσταση και τις οικονομικές προοπτικές, κυρίως, της χώρας».
Ο κ. Βενιζέλος -απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη- διατήρησε αποστάσεις από τις απόψεις του κ. Παμπούκη, υπέρ της επανασύστασης του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αν και εξέφρασε τη λύπη του για την παραίτηση, «που είναι απώλεια για την κυβέρνηση, γιατί ο κ. Παμπούκης είναι εκλεκτός συνάδελφος και πρόσωπο που δεν έχει τα συμβατικά βάρη της πολιτικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας», ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αποσαφήνισε ότι «αυτά που έχει πει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση σε σχέση με την αντιμετώπιση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας ισχύουν απολύτως».
Η άρνηση της ηγεσίας της κυβέρνησης να αποδεχθεί εισηγήσεις για την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας πρέπει να θεωρείται -στην παρούσα συγκυρία και για το προβλεπτό μέλλον- απόλυτη και δεδομένη.
Οπως τονίζεται αρμοδίως, ο πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, θέλει την πλήρη «αποστρατιωτικοποίηση του υπουργείου» και την ένταξή του στις δομές του υπουργείου Ανάπτυξης, με το Λιμενικό Σώμα να εντάσσεται και να παραμένει, ως δύναμη και μηχανισμός ασφάλειας, στο φυσικό του χώρο, που είναι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Την αντίληψη αυτή επιβεβαίωσε, χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος υποστήριξε ότι «το Λιμενικό Σώμα είναι μία κρατική υπηρεσία, η οποία έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η εμπορική ναυτιλία είναι μία κατ'εξοχήν ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα. Και αυτή είναι η ουσία».
Κατά τον κ. Μόσιαλο, δεν είναι αναγκαία η ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς, όπως σημείωσε, «δεν βλέπω πώς συνδέεται το Λιμενικό Σώμα με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εμπορικής ναυτιλίας».
Επιχειρηματολογώντας ο κ. Μόσιαλος -και αποδίδοντας τις βαθύτερες σκέψεις της κυβέρνησης-, αναρωτήθηκε εάν «το Λιμενικό Σώμα επιχειρεί στην Κίνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Βραζιλία, στην Κορέα ή στην Ινδία, όπου με τεράστια επιτυχία οι Ελληνες εφοπλιστές επιχειρούν» και σημείωσε: «Αν κάποιος με πείσει ότι οι υπηρεσίες του Λιμενικού μπορούν να βοηθήσουν τον καταπληκτικό Ελληνα εφοπλιστή, που μεταφέρει προϊόντα από την Κορέα στη Βραζιλία, τότε θα πειστώ κι εγώ για όλη αυτή την αναδιοργάνωση».
Να σημειωθεί ότι, πλην του κ. Χάρη Παμπούκη, που εισηγείτο την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, ουδείς εκ των υπουργών συμμεριζόταν τις απόψεις του και, ειδικότερα, οι αμέσως εμπλεκόμενοι κ.κ. Χρυσοχοΐδης και Παπουτσής, όπως άλλωστε κατέστη σαφές και στη σύσκεψη της περασμένης Δευτέρας, όπου, παρουσία του πρωθυπουργού, όλοι οι προαναφερθέντες εξέθεσαν τις θέσεις τους.
Εγκαταλείποντας το κυβερνητικό σκάφος, ο κ. Παμπούκης αφήνει πίσω του ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη της ναυτιλίας -και της ποντοπόρου και της ακτοπλοΐας-, το οποίο, όπως σημείωναν συνεργάτες του, θα ετίθετο σε συζήτηση και διαβούλευση τις επόμενες ημέρες.
Πολιτική ειρωνεία
H... πολιτική ειρωνεία του πράγματος είναι πως ο κ. Χάρης Παμπούκης -ως εκ της θέσεώς του, υπουργός Επικρατείας κι άριστος νομικός- ήταν μεταξύ εκείνων που επεξεργάσθηκαν την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Οντας στο πρωθυπουργικό γραφείο- και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού- μετουσίωσε σε νομοθεσία την πολιτική βούληση του κ. Γ.Α. Παπανδρέου, να εντάξει το Υπουργείο Ναυτιλίας σε ένα ευρύτερο σύνολο οικονομικής - αναπτυξιακής πολιτικής.
Πολύ πρόσφατα, μόλις την περασμένη Τρίτη, μιλώντας στη ΝΕΤ και με κάποια αυτοκριτική διάθεση, αναγνώρισε ότι «εάν δεν καθίσεις στην καρέκλα του αρμόδιου για τη ναυτιλία, δεν μπορείς να αντιληφθείς το πρόβλημα»...
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Μερική Αναδημοσίευση
Αλλωστε, εποπτεία στον κύκλο «Οικονομία - Ανάπτυξη» ασκεί -ως εκ της θέσεώς του- και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος, χθες, από το βήμα της Βουλής, ανακοίνωσε ότι, την επόμενη εβδομάδα, θα συναντηθεί με εκπροσώπους του ναυτιλιακού κόσμου, «προκειμένου να συζητήσουμε πολλά και σοβαρά πράγματα για την οικονομική κατάσταση και τις οικονομικές προοπτικές, κυρίως, της χώρας».
Ο κ. Βενιζέλος -απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη- διατήρησε αποστάσεις από τις απόψεις του κ. Παμπούκη, υπέρ της επανασύστασης του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αν και εξέφρασε τη λύπη του για την παραίτηση, «που είναι απώλεια για την κυβέρνηση, γιατί ο κ. Παμπούκης είναι εκλεκτός συνάδελφος και πρόσωπο που δεν έχει τα συμβατικά βάρη της πολιτικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας», ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αποσαφήνισε ότι «αυτά που έχει πει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση σε σχέση με την αντιμετώπιση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας ισχύουν απολύτως».
Η άρνηση της ηγεσίας της κυβέρνησης να αποδεχθεί εισηγήσεις για την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας πρέπει να θεωρείται -στην παρούσα συγκυρία και για το προβλεπτό μέλλον- απόλυτη και δεδομένη.
Οπως τονίζεται αρμοδίως, ο πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, θέλει την πλήρη «αποστρατιωτικοποίηση του υπουργείου» και την ένταξή του στις δομές του υπουργείου Ανάπτυξης, με το Λιμενικό Σώμα να εντάσσεται και να παραμένει, ως δύναμη και μηχανισμός ασφάλειας, στο φυσικό του χώρο, που είναι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Την αντίληψη αυτή επιβεβαίωσε, χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος υποστήριξε ότι «το Λιμενικό Σώμα είναι μία κρατική υπηρεσία, η οποία έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η εμπορική ναυτιλία είναι μία κατ'εξοχήν ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα. Και αυτή είναι η ουσία».
Κατά τον κ. Μόσιαλο, δεν είναι αναγκαία η ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς, όπως σημείωσε, «δεν βλέπω πώς συνδέεται το Λιμενικό Σώμα με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εμπορικής ναυτιλίας».
Επιχειρηματολογώντας ο κ. Μόσιαλος -και αποδίδοντας τις βαθύτερες σκέψεις της κυβέρνησης-, αναρωτήθηκε εάν «το Λιμενικό Σώμα επιχειρεί στην Κίνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Βραζιλία, στην Κορέα ή στην Ινδία, όπου με τεράστια επιτυχία οι Ελληνες εφοπλιστές επιχειρούν» και σημείωσε: «Αν κάποιος με πείσει ότι οι υπηρεσίες του Λιμενικού μπορούν να βοηθήσουν τον καταπληκτικό Ελληνα εφοπλιστή, που μεταφέρει προϊόντα από την Κορέα στη Βραζιλία, τότε θα πειστώ κι εγώ για όλη αυτή την αναδιοργάνωση».
Να σημειωθεί ότι, πλην του κ. Χάρη Παμπούκη, που εισηγείτο την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, ουδείς εκ των υπουργών συμμεριζόταν τις απόψεις του και, ειδικότερα, οι αμέσως εμπλεκόμενοι κ.κ. Χρυσοχοΐδης και Παπουτσής, όπως άλλωστε κατέστη σαφές και στη σύσκεψη της περασμένης Δευτέρας, όπου, παρουσία του πρωθυπουργού, όλοι οι προαναφερθέντες εξέθεσαν τις θέσεις τους.
Εγκαταλείποντας το κυβερνητικό σκάφος, ο κ. Παμπούκης αφήνει πίσω του ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη της ναυτιλίας -και της ποντοπόρου και της ακτοπλοΐας-, το οποίο, όπως σημείωναν συνεργάτες του, θα ετίθετο σε συζήτηση και διαβούλευση τις επόμενες ημέρες.
Πολιτική ειρωνεία
H... πολιτική ειρωνεία του πράγματος είναι πως ο κ. Χάρης Παμπούκης -ως εκ της θέσεώς του, υπουργός Επικρατείας κι άριστος νομικός- ήταν μεταξύ εκείνων που επεξεργάσθηκαν την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Οντας στο πρωθυπουργικό γραφείο- και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού- μετουσίωσε σε νομοθεσία την πολιτική βούληση του κ. Γ.Α. Παπανδρέου, να εντάξει το Υπουργείο Ναυτιλίας σε ένα ευρύτερο σύνολο οικονομικής - αναπτυξιακής πολιτικής.
Πολύ πρόσφατα, μόλις την περασμένη Τρίτη, μιλώντας στη ΝΕΤ και με κάποια αυτοκριτική διάθεση, αναγνώρισε ότι «εάν δεν καθίσεις στην καρέκλα του αρμόδιου για τη ναυτιλία, δεν μπορείς να αντιληφθείς το πρόβλημα»...
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Μερική Αναδημοσίευση