Tην πλήρη άρση του καμποτάζ στην ελληνική αγορά για τα ξένα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης - Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα συζητείται πλέον ακόμα και η οριστική κατάργηση της ειδικής σύμβασης που επιβάλλεται από τον υπάρχοντα νόμο να υπογράφεται μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας που επιθυμεί να πραγματοποιεί με πλοία της κυκλικά ταξίδια στις ελληνικές θάλασσες.
Νομική διατύπωση
Στις αρχικές σκέψεις του ΥΠΑΑΝ ήταν η σύμβαση να καταστεί προαιρετική ωστόσο φαίνεται ότι δεν πρέπει να αποκλείεται και μία πιο ριζοσπαστική προσέγγιση στο θέμα και αναζητείται νομική διατύπωση.
Στόχος του ΥΠΑΑΝ είναι οι τελικές του αποφάσεις να αποτυπωθούν σε τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή με το νόμο για το θαλάσσιο τουρισμό ο οποίος βρίσκεται σε εκκρεμότητα επί μήνες.
Εδώ και ένα χρόνο που έχει ψηφιστεί ο υφιστάμενος νόμος για την άρση του καμποτάζ ούτε μία από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που σχεδίαζε η κυβέρνηση να προσελκύσει στην Ελλάδα, δεν αποδέχθηκε να προσχωρήσει στο δεσμευτικό πλαίσιο το οποίο συνεπάγεται για τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα αυτή η σύμβαση.
Μάλιστα οι εκπρόσωποι τόσο των αμερικανικών όσο και των ευρωπαϊκών ομίλων κρουαζιέρας έχουν καταστήσει σαφές πως δεν τους συμφέρει αυτή η φόρμουλα που επέλεξε η Ελλάδα για την άρση του καμποτάζ γι' αυτό και δεν έχουν προγραμματίσει έως τώρα κυκλικά ταξίδια πλοίων τους με home port τον Πειραιά ή άλλα ελληνικά λιμάνια.
Επίσης έχουν καταστήσει σαφές ότι όσο περνάει ο χρόνος και δεν υπάρχει εξέλιξη στο θέμα υπάρχει κίνδυνος η Ελλάδα να χάσει το στοίχημα για την κρουαζιέρα και για το 2012 όπως ήδη το έχει χάσει για το 2011.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν παραμένει το ενδιαφέρον τους για την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι πρόσφατα αντιπροσωπία της Royal Carribean επισκέφθηκε τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Κατάκολου προκειμένου να διαπιστώσει τις συνθήκες που υπάρχουν στις υποδομές τους.
Ωφελημένος
Εφόσον ανοίξει πλήρως η κρουαζιέρα ο μεγάλος ωφελημένος θα είναι ο ΟΛΠ ο οποίος το 2011 γνώρισε αύξηση της τάξεως του 30% στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων. Αλλωστε ο οργανισμός προετοιμάζεται να ενισχύσει τις υποδομές του με νέα έργα στα οποία περιλαμβάνονται η κατασκευή δύο νέων θέσεων πρόσδεσης στον Αγιο Νικόλαο και η κατασκευή τουλάχιστον έξι νέων θέσεων με την επέκταση του λιμανιού.
Η εταιρεία προγραμματίζει να προχωρήσει στην παραχώρηση των αναδομών προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ξένων εταιρειών και στο πεδίο των επενδύσεων.
ΑΠΟ-marinews.gr
Της Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία
Συγκεκριμένα συζητείται πλέον ακόμα και η οριστική κατάργηση της ειδικής σύμβασης που επιβάλλεται από τον υπάρχοντα νόμο να υπογράφεται μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας που επιθυμεί να πραγματοποιεί με πλοία της κυκλικά ταξίδια στις ελληνικές θάλασσες.
Νομική διατύπωση
Στις αρχικές σκέψεις του ΥΠΑΑΝ ήταν η σύμβαση να καταστεί προαιρετική ωστόσο φαίνεται ότι δεν πρέπει να αποκλείεται και μία πιο ριζοσπαστική προσέγγιση στο θέμα και αναζητείται νομική διατύπωση.
Στόχος του ΥΠΑΑΝ είναι οι τελικές του αποφάσεις να αποτυπωθούν σε τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή με το νόμο για το θαλάσσιο τουρισμό ο οποίος βρίσκεται σε εκκρεμότητα επί μήνες.
Εδώ και ένα χρόνο που έχει ψηφιστεί ο υφιστάμενος νόμος για την άρση του καμποτάζ ούτε μία από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που σχεδίαζε η κυβέρνηση να προσελκύσει στην Ελλάδα, δεν αποδέχθηκε να προσχωρήσει στο δεσμευτικό πλαίσιο το οποίο συνεπάγεται για τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα αυτή η σύμβαση.
Μάλιστα οι εκπρόσωποι τόσο των αμερικανικών όσο και των ευρωπαϊκών ομίλων κρουαζιέρας έχουν καταστήσει σαφές πως δεν τους συμφέρει αυτή η φόρμουλα που επέλεξε η Ελλάδα για την άρση του καμποτάζ γι' αυτό και δεν έχουν προγραμματίσει έως τώρα κυκλικά ταξίδια πλοίων τους με home port τον Πειραιά ή άλλα ελληνικά λιμάνια.
Επίσης έχουν καταστήσει σαφές ότι όσο περνάει ο χρόνος και δεν υπάρχει εξέλιξη στο θέμα υπάρχει κίνδυνος η Ελλάδα να χάσει το στοίχημα για την κρουαζιέρα και για το 2012 όπως ήδη το έχει χάσει για το 2011.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν παραμένει το ενδιαφέρον τους για την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι πρόσφατα αντιπροσωπία της Royal Carribean επισκέφθηκε τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Κατάκολου προκειμένου να διαπιστώσει τις συνθήκες που υπάρχουν στις υποδομές τους.
Ωφελημένος
Εφόσον ανοίξει πλήρως η κρουαζιέρα ο μεγάλος ωφελημένος θα είναι ο ΟΛΠ ο οποίος το 2011 γνώρισε αύξηση της τάξεως του 30% στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων. Αλλωστε ο οργανισμός προετοιμάζεται να ενισχύσει τις υποδομές του με νέα έργα στα οποία περιλαμβάνονται η κατασκευή δύο νέων θέσεων πρόσδεσης στον Αγιο Νικόλαο και η κατασκευή τουλάχιστον έξι νέων θέσεων με την επέκταση του λιμανιού.
Η εταιρεία προγραμματίζει να προχωρήσει στην παραχώρηση των αναδομών προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ξένων εταιρειών και στο πεδίο των επενδύσεων.
ΑΠΟ-marinews.gr
Της Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία