H ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας υπολογίζεται ότι θα χάσει το 7% των παραγγελιών της για την κατασκευή νέων πλοίων, εξαιτίας των ακυρώσεων που θα δεχθεί κυρίως από συμβόλαια που είχαν κλείσει πριν από την κατάρρευση του 2008.
Αναλυτές πάντως εκτιμούν ότι οι συνέπειες για τα ναυπηγεία της χώρας θα είναι περιορισμένες καθώς το 2011 κατάφεραν να ξεπεράσουν την ανταγωνίστρια Κίνα σε νέα συμβόλαια. Μόνο στο τρίτο τρίμηνο του 2011, η Νότια Κορέα απέσπασε το 50% περίπου των νέων παραγγελιών σε διεθνές επίπεδο. Πρόκειται για την κατασκευή πλοίων ολικής χωρητικότητας 4,9 εκατ. τόνων. Στο ίδιο διάστημα η Κίνα απέσπασε το 28% των νέων συμβολαίων που αντιπροσωπεύουν πλοία ολικής χωρητικότητας 1,4 εκατ. τόνων.Παρατηρείται ότι το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων συνεχίζει να μειώνεται. Η εθνική επιτροπή της χώρας για την ανάπτυξη και τις μεταρρυθμίσεις ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ότι το 2011 και συγκεκριμένα στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου οι νέες παραγγελίες στα κινεζικά ναυπηγεία παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 47% στα 33,7 εκατ. τόνους.
Αυτή η μεγάλη πτώση στη δραστηριότητα της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας πιθανότατα να σχετίζεται με προγραμματισμούς της κυβέρνησης της χώρας για συγχωνεύσεις στα ναυπηγεία όπως έχει συμβεί ήδη σε άλλες βιομηχανίες της. Το υπουργείο Βιομηχανίας έχει γνωστοποιήσει ότι θα επιδιωχθεί η δημιουργία 10 μεγάλων ναυπηγικών συγκροτημάτων τα οποία θα ελέγξουν το 70% της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας.
ΠΗΓΗ:Ημερησία
ΑΠΟ-marinews.gr