Λίγο πριν από την ολοκλήρωση μιας συμφωνίας, που μπορεί να ανατρέψει όσα ήταν γνωστά μέχρι τώρα για τις τιμές των δεξαμενοπλοίων, βρίσκεται ο όμιλος Τσάκου.
Αν η συμφωνία κλείσει ο Όμιλος Τσάκου θα αποκτήσει νεότευκτα πλοία που είχε παραγγείλει αρχικά το 2009 και στη συνέχεια υπαναχώρησε της συμφωνίας, σε μια τιμή μέχρι και 18 εκατ. δολ. χαμηλότερη, κερδίζοντας αρκετά εκατομμύρια δολάρια.
Αναλυτικότερα, ο ελληνικός όμιλος είχε προχωρήσει το 2009 στην παραγγελία τεσσάρων δεξαμενοπλοίων suezmax αντί 70 εκατ. δολ. στα ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding της Κορέας.
Στη συνέχεια ο όμιλος Τσάκου άλλαξε την παραγγελία καθώς μεταβλήθηκαν και οι συνθήκες στην αγορά και αποφάσισε δύο εξ αυτών των πλοίων να τα ναυπηγήσει ως shuttle tankers τα οποία και «πέρασε» στη εισηγμένη του Ομίλου, την Tsakos Energy Navigation (TEN), ενώ στη θέση των άλλων δύο συμφώνησε με τα ναυπηγεία στη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 4.700 TEU το ένα.
Χαμηλότερη τιμή
Όμως τα ναυπηγεία αποφάσισαν να συνεχίσουν την κατασκευή των δύο suezmax με στόχο να τα πουλήσουν μόνα τους στην αγορά κάτι που μέχρι στιγμής δεν κατάφεραν. Αρπάζοντας τη διαφαινόμενη ευκαιρία ο Όμιλος Τσάκου, έχοντας και την απαραίτητη ρευστότητα, επανήλθε και διαπραγματεύεται την αγορά των δύο suezmax σε μία τιμή κοντά στα 52 εκατ. δολ. το κάθε ένα, μια τιμή που είναι ίσως η χαμηλότερη των τελευταίων δέκα χρόνων, σύμφωνα με την Tradewinds.
Εκτιμήσεις διαφόρων ναυλομεσιτικών οίκων που επικαλείται η Tradewinds αναφέρουν ότι οι πωλήσεις νεότευκτων πλοίων ανάλογης μεταφορικής ικανότητας (158.000 dwt) κυμαίνονται από 54,7 εκατ. δολ. έως και 62 εκατ. δολάρια.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική