Σε συνεχή καθοδική τροχιά οι ναύλοι των πλοίων


Σε τροχιά συνεχούς καθόδου έχουν εισέλθει πλέον οι ναύλοι σε όλες τις αγορές των πλοίων με μοναδική εξαίρεση τα LNG τάνκερ τα οποία έχουν σπάσει κάθε ιστορικό ρεκόρ στα κέρδη τους.

 Όπως υπολογίζει η Golden Destiny, στην αγορά του ξηρού φορτίου τα μεγάλα πλοία, τα capesize, ήδη χάνουν περί τα 2.500 δολάρια την ημέρα καθώς οι ναύλοι τους έχουν πέσει στα επίπεδα των 6.688 δολαρίων ημερησίως. Τα panamax επίσης, χάνουν περί τα 2.000 δολάρια την ημέρα με τους ναύλους τους να πέφτουν στα 8.131 δολάρια, τα supramax αν και συνεχίζουν να δουλεύουν με ναύλους υψηλότερους κατά 26% σε σχέση με τα capesize, χάνουν και αυτά περί τα 1.700 δολάρια την ημέρα.

Τέλος τα μικρότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, δηλαδή τα handysize σημειώνουν από τους ναύλους τους απώλειες της τάξεως των 664 δολαρίων την ημέρα. Αναμένεται ότι οι επίσημοι εορτασμοί των Κινέζων για τη νέα χρονιά θα ρίξουν τη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα αυτές τις μέρες.

Εντονες πιέσεις
Μάλιστα, το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση των πλοίων λόγω των νέων παραγγελιών που τώρα «πέφτουν στο νερό», θα διατηρήσουν πολύ έντονες τις πιέσεις ιδιαίτερα στα μεγάλα πλοία, δηλαδή στα capesize, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει γρήγορη διόρθωση μετά το τέλος των εορτασμών στην Κίνα.

Καθόλου ευχάριστη δεν είναι η κατάσταση για τα πλοία και στην αγορά του υγρού φορτίου. Είναι έντονοι οι φόβοι ότι η ζήτηση από την οικονομία της Κίνας δεν θα είναι αρκετή ώστε να βελτιωθούν τα επίπεδα των ναύλων στη διάρκεια του 2012 καθώς ο διεθνής οργανισμός ενέργειας International Energy Agency προειδοποιεί ότι, η κατάσταση στη διεθνή οικονομία θα περιορίσει την παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο. Έτσι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να γεφυρωθεί το κενό που υπάρχει μεταξύ της ζήτησης και της προσφοράς πλοίων.

Μέτρα για τη μείωση των ρύπων

Εκτός όμως από τη ναυλαγορά, ειδικά η ευρωπαϊκή ναυτιλία το 2012 θα βρεθεί αντιμέτωπη και με θεσμικές αλλαγές που θα επιβαρύνουν σημαντικά την οικονομική διαχείριση των επιχειρήσεών της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι έως το τέλος του 2012 θα έχει προχωρήσει στη θεσμοθέτηση μέτρων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία. Γι' αυτόν το λόγο αρχίζει η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης η οποία θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο.

Με αυτόν τον τρόπο η Κομισιόν υλοποιεί την απειλή που επέσειε συχνά τα τελευταία χρόνια προς την ευρωπαϊκή ναυτιλία να προχωρήσει στη μονομερή νομοθέτηση μέτρων για τον περιορισμό των ρύπων εφόσον δεν θα επιτυγχανόταν συμφωνία σε διεθνές επίπεδο.


Της
Αγγελικής Καλλή
για την ΗΜΕΡΗΣΙΑ


ΠΗΓΗ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.