Προβλέψεις για ακύρωση του 50% των παραγγελιών bulker λόγω των σημερινών μειωμένων τιμών
Την αύξηση του ποσοστού ακυρώσεων παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulker), τα επόμενα χρόνια, βλέπει ως ισχυρό ενδεχόμενο ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Genco Shipping, Πήτερ Γεωργιόπουλος.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, που οι μετοχές της διαπραγματεύονται στο NYSE, δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος για τη μελλοντική πορεία της αγοράς των bulkers και επισημαίνει ότι δεν θα ήταν έκπληξη το ποσοστό ακυρώσεων υφιστάμενων παραγγελιών για bulker να φτάσει το 40% ή ακόμα και το 50% του συνολικού orderbook.
«Δεδομένων των συνθηκών της αγοράς σήμερα», τόνισε ο κ. Γεωργιόπουλος, αναφερόμενος στους πλοιοκτήτες που κατέθεσαν παραγγελίες κυρίως τα έτη 2007 και 2008, «τους συμφέρει να χάσουν τις προκαταβολές που είχαν καταθέσει για τις παραγγελίες και να προχωρήσουν σε νέες με πολύ μειωμένες τιμές».
«Για το λόγο αυτόν, πιστεύω ότι τα πλοία αυτά δεν θα προστεθούν στη συνολική χωρητικότητα του στόλου αυτή τη περίοδο», σημείωσε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του στην τηλεδιάσκεψη για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2011.
«Πιστεύουμε ότι ένας αριθμός από καταλυτικά γεγονότα θα επηρεάσουν την αγορά των bulkers», σημείωσε και ο πρόεδρος της εταιρείας, Robert Gerald Buchanan.
Oπως τόνισε, η ζήτηση για φορτία από τηn Κίνα εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς η κυβέρνηση «χαλάρωσε» τους ελέγχους στηn κίνηση κεφαλαίων, ενώ ταυτόχρονα συνέχισε να επενδύει σε υποδομές για το διαρκώς αυξανόμενο αστικό πληθυσμό της», υπογράμμισε χαρακτηριστικά. Oπως ανέφερε, εκτιμά ότι η Κίνα θα προσθέσει 390 εκατ. τόνους χωρητικότητας στα λιμάνια της μέχρι το 2015, κάτι που θα δώσει ώθηση στην αγορά των bulkers.
Ταυτόχρονα, αναμένουν την τεράστια αύξηση στη παραγωγή σιδηρομεταλλευμάτων, μέχρι το 2014. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι, μέχρι το 2014, θα προστεθούν περισσότεροι από 500 εκατ. τόνοι σιδηρομεταλλεύματος στην αγορά».
Τα αποτελέσματα
Εν τω μεταξύ, στα 388,9 εκατ. δολάρια ανήλθαν τα έσοδα της Genco Shipping για το 2011, έναντι 447,4 εκατ. δολαρίων το 2010. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 25,4 εκατ. δολάρια το 2011, από 141,2 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.
Τα ebitda της Genco διαμορφώθηκαν στα 249,1 εκατ. δολάρια, ενώ το 2010 ήταν 330,7 εκατ. δολάρια. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για το στόλο της εταιρείας μειώθηκε στα 17.644 δολάρια την ημέρα, έναντι 27.419 δολάρια την ημέρα το 2010. Τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας για το 2011 ανήλθαν σε 279,6 εκατ. δολάρια, από 227,4 εκατ. δολάρια το 2010.
Το δ' τρίμηνο του 2011, η εταιρεία, η οποία έχει διαθέσιμα 237,7 εκατ. δολάρια, είδε τα έσοδά της να φτάνουν τα 96,3 εκατ. δολάρια, από 129,9 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 16.805 δολάρια, από 24.303 δολάρια το δ' τρίμηνο του 2010. Η μείωση αυτή οφείλεται στους χαμηλούς ναύλους που κυριάρχησαν στην αγορά αυτό το διάστημα, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2010.
Τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας έφτασαν τα 73,2 εκατ. δολάρια το δ' τρίμηνο του 2011, από 70,6 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο του 2010, κυρίως λόγω της αύξησης του στόλου της εταιρείας.
Ο πρόεδρος της Genco, κ. Buchanan, σχολίασε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται με τέτοιο τρόπο το στόλο της, ώστε τα ναυλοσύμφωνα που υπογράφει να της δίνουν τη δυνατότητα να επωφεληθεί από μελλοντική αύξηση των ναύλων στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα, όπως σημείωσε, οι υπηρεσίες που προσφέρει ανταποκρίνονται στις υψηλότερες απαιτήσεις των πελατών της.
Η Genco δραστηριοποιείται με ένα στόλο από 53 bulkers, εκ των οποίων τα εννέα είναι capesize τα οκτώ panama, τα 17 supramax, τα έξι handymax και τα 13 handysize, συνολικής χωρητικότητας 3,81 εκατ. dwt. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλο φτάνει τα 6,8 χρόνια, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος για τα bulker ανέρχεται στα 12 έτη. Επίσης, η θυγατρική της Genco, η Baltic Trading Limited, έχει ένα στόλο από εννέα bulk carriers.
ΠΗΓΗ-naftemporiki.gr
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr