- Κατέβαλε η Grand China Logistics
Ναύλους 2 εκατ. δολ. στον όμιλο Βαφειά κατέβαλε η Grand China Logistics, έπειτα από δικαστικά μέτρα που έλαβε κατά της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος.
Η Grand China Logistics όφειλε στον Ομιλο Βαφειά -εδώ και μήνες- ναύλους ύψους περίπου 1,7 εκατ. δολ. για τη ναύλωση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου GCL Argentina, μεταφορικής ικανότητας 177.000 dwt και ναυπήγησης του 2010. Το ναυλοσύμφωνο είναι 5ετούς διάρκειας, με ημερήσιο ναύλο περίπου 20.000 δολαρίων. Οι Κινέζοι αρνούνταν να καταβάλουν τους συμφωνημένους ναύλους, επικαλούμενοι τη δύσκολη κατάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο όμιλος Βαφιά αντέδρασε και ζήτησε από δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών την κράτηση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cape Madrid, που ανήκε στην Grand China Logistics.
Οι Κινέζοι υποχώρησαν και κατέβαλαν τους οφειλόμενους ναύλους. «Κρίμα για αυτούς. Τελικά, κατέβαλαν περισσότερα χρήματα από ό,τι όφειλαν και, παράλληλα, κατέστρεψαν και το όνομά τους», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο κ. Χάρης Βαφειάς, εκπρόσωπος του Ομίλου.
Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Βαφειά ελέγχει ένα στόλο από 60 πλοία, ο οποίος αποτελείται από 37 πλοία μεταφοράς υγραερίου, 21 δεξαμενόπλοια και δύο πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου. Η αξία του στόλου φθάνει το 1,75 δισ. δολ.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Grand China Logistics δημιούργησε ανάλογα προβλήματα και σε άλλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όπως τις νορβηγικές Golden Ocean και Spar Shipping, αλλά και την ελληνική Minerva Marine.
Επίσης, δεν είναι η μοναδική κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία που ακολουθεί μία ανάλογη τακτική μη καταβολής συμφωνημένων ναύλων, «εκβιάζοντας» τη μείωσή τους σε χαμηλότερα επίπεδα.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΠΟ-marinews.gr