Αποφασισμένη να στηρίξει την επένδυσή της
στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από την οικονομική κρίση στη χώρα και τα σενάρια πιθανής
αποχώρησής της από το ευρώ, εμφανίζεται η Cosco Pacific.
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της
εταιρείας, Xingu Wang, σε δηλώσεις του χθες σε δημοσιογράφους στο Χονγκ Κονγκ, τις
οποίες αναμετάδωσε το Bloomberg, σημείωσε ότι δεν θα έχει μεγάλες επιπτώσεις για
τη «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.» το ενδεχόμενο εξ΄πδου της Ελλάδας
από το ευρώ.
Οπως εξήγησε, η εταιρεία έχει πλέον πολύ γερά
θεμέλια, ενώ μόλις ένα μικρό ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται έχει
σαν προορισμό την ελληνική αγορά.
Οπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε, η ΣΕΠ στο
τετράμηνο του 2012 έχει σημειώσει αύξηση κατά 154% στη διακίνηση
containerships. Το ποσοστό αυτό είναι μακράν το μεγαλύτερο από όλους τους σταθμούς
που διαχειρίζεται η εταιρεία. Ειδικότερα, η εταιρεία στο τετράμηνο έχει διακινήσει
679.600 teu, από 267.500 teu το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Σε σύνολο διακίνησης, η ΣΕΠ έχει περάσει,
σε ό,τι αφορά τα εκτός Κίνας Σ.ΕΜΠΟ, στη δεύτερη θέση πίσω από τη Suez Canal
Container Terminal S.A.E. στην οποία διακινήθηκαν 876.800 teu μειωμένα κατά
5,8% σε σχέση με πέρσι.
Η Cosco έχει αναλάβει, μετά από διεθνή διαγωνισμό,
τη διαχείριση και τις επενδύσεις (υπολογίζονται σε 700 εκατ. ευρώ σε βάθος 30 ετών)
στον προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά και την κατασκευή του
προβλήτα ΙΙΙ, με στόχο να τον μετατρέψει σε «πύλη» για το εμπόριο μεταξύ Κίνας και
Ευρώπης. Θεωρεί το τέρμιναλ του Πειραιά στρατηγικής σημασίας για την υλοποίηση των
σχεδίων ανάπτυξής της.
Οπως σημείωσε στις δηλώσεις του ο κ.
Wang, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ βρίσκεται σε ιδανική θέση, ενώ το γεγονός
ότι δεν έχει επηρεαστεί καθόλου από απεργίες, επιτρέπει στην εταιρεία να προσφέρει
συνεχώς ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πελάτες της.
Τα σχέδια στον Πειραιά
Οπως υπογράμμισε ο κ. Wang, η ΣΕΠ έχει πραγματοποιήσει
ήδη σημαντικές επενδύσεις στο τέρμιναλ του Πειραιά, ενώ θα προχωρήσει σύντομα και
σε επεκτάσεις (με την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ).
Μέχρι τώρα υπολογίζεται ότι η ΣΕΠ έχει επενδύσει
περίπου 240 εκατ. ευρώ σε κατασκευές και μηχανήματα, ενώ μέχρι το τέλος της επένδυσης,
έως ότου ολοκληρωθεί και λειτουργήσει στο 100% της δυναμικότητάς του ο προβλήτας
ΙΙΙ, αναμένεται να δαπανηθούν ακόμα 160 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, υπολογιζόμενα
με τα σημερινά δεδομένα, εκτιμάται ότι η εταιρεία θα επενδύσει ακόμα 300 εκατ. ευρώ
σε βάθος 20ετίας για ανανέωση εξοπλισμού και υποδομών.
Η συνολική δυναμικότητα διακίνησης των δύο
τέρμιναλ σε πλήρη λειτουργία θα φτάσει τα 3,6 εκατ. teu ετησίως. Σε ό,τι αφορά το
χρονοδιάγραμμα, η επένδυση στον προβλήτα ΙΙ θα έχει ολοκληρωθεί δύο χρόνια πριν
από τη συμβατική υποχρέωση της εταιρείας, και θα φτάσει τα 2,6 εκατ. teu ετησίως,
ενώ η εταιρεία έχει ήδη δεσμευθεί στους πελάτες της ότι τα πρώτα 450 μέτρα του προβλήτας
ΙΙΙ θα είναι έτοιμα και εξοπλισμένα με πέντε γερανογέφυρες super super post
panamax το Μάιο του 2013.
Οπως υπογραμμίζεται από τον όμιλο η ΣΕΠ στον
Πειραιά, της οποίας οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται «εξαιρετικές», θα συνεχίσουν και
το 2012 να καταγράφουν αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και θα βρίσκονται
στη θέση του «οδηγού» σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του ομίλου, αφού η εταιρεία εκτιμά
ότι η διακίνηση θα περάσει τα 2 εκατ. teu φέτος.
Τα αποτελέσματα
Το 2011 τα έσοδα της ΣΕΠ για το 2011 ανήλθαν
σε 101,4 εκατ. δολάρια. Επίσης η εταιρεία σημείωσε κέρδη ύψους 6,5 εκατ. δολαρίων,
από ζημιές 10,1 εκατ. δολαρίων το 2010.
ΠΗΓΗ:
ΑΝΤΩΝΗΣ
ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
ΑΠΟ:marinews.gr