Η Costamare ελέγχει, μαζί με τα υπό ναυπήγηση, ένα στόλο από 56 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 326.000 TEU.
Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών ανακοίνωσε, για το πρώτο τρίμηνο του 2012, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Costamare, συνεχίζοντας να «παράγει» θετικά οικονομικά αποτελέσματα, παρά την κρίση που πλήττει τη ναυτιλία και, ειδικότερα, τον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στην αύξηση του στόλου της εταιρείας σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2011. Τα κέρδη της αυξήθηκαν στα 24,5 εκατ. δολ., έναντι 17,9 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, η εταιρεία συνέχισε το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της με μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα containerships.
Αναλυτικότερα, προχώρησε στην πώληση των containerships «Gifted» και «Genius I», ναυπήγησης 1984 και χωρητικότητας 2.922 teu το ένα, έναντι 12,3 εκατ. δολαρίων. Για την αντικατάστασή τους, αγόρασε τα «Koroni» και «Kyparissia», ναυπήγησης 1998 και χωρητικότητας 3.842 teu το καθένα, έναντι 24,9 εκατ. δολαρίων συνολικά. Παράλληλα, προκειμένου να χρηματοδοτήσει παλαιότερες ή και νέες κινήσεις ανάπτυξης, η εταιρεία προχώρησε, τον Απρίλιο, στη δημόσια προσφορά 7,5 εκατ. μετοχών στην τιμή των 14,10 δολ. ανά μετοχή, με στόχο την είσπραξη 105,75 εκατ. δολ. Η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου, που είναι ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας, αγόρασε το 10% των νέων μετοχών (750.000 μετοχές), ενώ η Costamare διέθεσε επιπλέον 1,125 εκατ. μετοχές στους underwriters.
Μέρισμα 0,27 δολ.
Επίσης, η εταιρεία, τον Απρίλιο, ανακοίνωσε την διανομή τριμηνιαίου μερίσματος 0,27 δολ. ανά μετοχή, το οποίο αποτελεί το έκτο συνεχές μέρισμα που διανέμει ανελλιπώς από την αρχή της εισόδου της στην αγορά του NYSE. Συνολικά, η εταιρεία, από τον Ιανουάριο του 2011, έχει διανείμει μέρισμα ύψους 1,56 δολ. ανά μετοχή/. Η μετοχή διαπραγματεύεται, το τελευταίο διάστημα, στην περιοχή των 14 δολ.
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η εταιρεία συνεχίζει να επιτυγχάνει θετικά αποτελέσματα, σημειώνει ο οικονομικός διευθυντής της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος. Επίσης, όπως πρόσθεσε, η εταιρεία υλοποιεί μία πολιτική ναυλώσεων, που μειώνει το κίνδυνο να μείνουν τα πλοία χωρίς ναύλωση. Μόλις σε τέσσερα από τα 46 πλοία τα συμβόλαια λήγουν εντός του έτους, εξαιρουμένων δύο πλοίων, στα οποία ο ναυλωτής έχει τη δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης του ναύλου. Οι ναυλώσεις των πλοίων αυτών αποτελούν λιγότερο από το 2% των συμβολαιοποιημένων για το 2012 εσόδων της εταιρείας, τόνισε ο κ. Ζήκος.
Επιλεκτικές τοποθετήσεις
Σε ό,τι αφορά τις νέες επενδύσεις, ο κ. Ζήκος υπογράμμισε ότι θα είναι επιλεκτικές, όπως και στο παρελθόν. Η ανάπτυξη δεν θα στηριχθεί σε αδικαιολόγητες τιμές και την ανάληψη υπερβολικών κινδύνων. Οι συμβολαιοποιημένες ταμιακές ροές, σε συνδυασμό με την καλή κεφαλαιακή διάρθρωση, επιτρέπει στην Costamare να κινηθεί γρήγορα στην περίπτωση που παρουσιασθούν ελκυστικές ευκαιρίες σε μία αγορά που θα πάει προς τα κάτω. Αντιθέτως, αν η αγορά κινηθεί ανοδικά, η εταιρεία θα μπορέσει να επωφεληθεί από την άνοδο, κατέληξε ο κ. Ζήκος. Επισημαίνεται ότι η ρευστότητα της Costamare ανέρχεται στα 320,8 εκατ. δολ.
Η Costamare ελέγχει ένα στόλο από 56 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 326.000 TEU, στα οποία συμπεριλαμβάνονται δέκα υπό ναυπήγηση πλοία.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr